Kogu Eesti sõiduautomüük ja turuliidri Toyota müügitulemus liiguvad alates kevadest ühte sammu. Suureneb Toyotade müügiarv, suureneb ka kogumüük, kukub Toyotade müük, läheb tagasi ka kogusumma.
Oktoobris oli müük väiksem kui septembris, kuid parem kui augustis. «Vaevaline,» kommenteerib Toyota Balti marketingijuht Üllar Lanno. «Mullu samal ajal tuli kõik nagu iseenesest, praeguste müüginumbrite taga on diilerite punnitamine.» Seekord müüdi kuuga pisut üle 700 uue sõiduauto.
Toyota Balti vahendab autosid Eesti kõrval ka Läti ja Leedu diileritele. Erinevalt Eestist, kus Toyota püsib tipus, on sealne seis tagasihoidlik. Kui Eestis müüdi koos tarbesõidukitega oktoobris ca 130 autot, siis Lätis samal ajal 40 ning Leedus vaid 20. «Proportsioonid on kogu aeg sellised, vaid suvel oli periood, kus kogu Läti müüs enam-vähem samal tasemel kui meil Eestis Amserv-Auto või ELKE-Auto,» märgib Lanno.
Eesti Helkama Auto ?koda müügijuht Kalle Mihkels leiab, et nende seekordne 24 autot (sh 4 Pick-Upi) pole üldse halb tulemus ja ilma riigihankekonkurssideta või muude suurtehinguteta polegi praegu võimalik Eestis kuus rohkem ?kodasid müüagi. «Muidugi, see on eelmise aasta samast perioodist peaaegu poole vähem, aga siis oli erandlik aasta ka,» leiab Mihkels. «Vaevalt sellist enam tulebki.»
Peugeot'dega kaupleva ASi Kommest Auto juhatuse esimehe Martin Kobrusepa hinnangul on turg mõnevõrra elavnenud. Lisandunud on sularaha eest ostjaid ja ka liisingu saamine on hõlpsamaks muutunud. Kommest Auto aastaprognoosid saavad Kobrusepa sõnul täis, kuid järgmiseks aastaks mingit tõusu oodata tema hinnangul küll ei maksa.
Kui Peugeot on tänu 206 edule kuu tõusja, siis Fiat on kuu kukkuja. Äsja uude autokeskusse kolinud Itaalia Auto peab alustama sealt, kus paari aasta eest oldi -- nullist.