• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kompensatsioon tax-free müügi lõpetajatele

    Euroopa komisjon on saatnud ELi liikmesriikidele dokumendi, kus kirjeldatakse maksuvaba müügi lõpetamisest tulenevate majanduslike kahjude korvamise võimalusi. Selle järgi saaks piirkonnad, millele maksuvaba müügi lõpetamine negatiivset mõju avaldab, taotleda toetust ELi struktuurifondidest. Sealt saab taotleda ka raha selle sammu sotsiaalsete ja majanduslike tagajärgede uurimiseks.
    Komisjon peab võimalikuks piirkondadele raha taotlemist ka arengufondidest, juhul kui antud piirkonna majanduslik areng sõltub oluliselt maksuvabast kaubandusest. Kuid sellisel juhul tuleb riikidel ja maakondadel kanda endal 50--75 protsenti kogutoetuse määrast.
    Transpordisektoris lubavad Euroopa Liidu reeglid maksta valitsustel riiklikku toetust niisuguse liikluse säilitamiseks, mis ilma tax-free müügita muutuks majanduslikult ebatasuvaks. Riigil on samuti õigus kohustada operaatorfirmasid jätkama tegevust niisugustel liinidel, millel on ühiskondlik tähtsus, ja maksta neile toetust. See puudutab nii laeva- kui ka lennufirmasid.
    Kuid EK ühtlasi rõhutab, et seejuures ei tohi rikkuda siseturu konkurentsireegleid, mis tähendab, et riikliku toetuse maksmise taotlused kuuluvad heakskiitmisele Euroopa komisjonis.
    Enamikku suure maksuvaba müügiga riike eurokomisjoni toetusemaksmise otsus ei rahulda ja nad teevad aktiivset kuluaaritööd, et tax-free müügi lõpetamise tähtaega edasi lükata. Nende riikide seas on Iirimaa, Rootsi, Soome, Saksamaa, Prantsusmaa.
    Saksamaa uus kantsler Gerhard Schröder lubas eelmisel nädalal Hamburgis toiduainetöötajate kongressil, et ta asub võitlema maksuvaba müügi jätkamise eest. Osa analüütikuid usub, et Schröder ja Prantsuse peaminister Lionel Jospin soovitavad ELi detsembritippkohtumisel Austrias jätkata maksuvaba kaubandust veel kolm aastat. Suurbritannia valitsus on teatanud, et ta ei ole rahul EK soovitatava maksusüsteemiga, mis pärast maksuvaba müügi lõpetamist kavatsetakse kehtestada.
    Autor: DI
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Andrei Korobeinik: Eesti provintsilinn muutub Baltimaade oluliseks keskuseks
Pärnu suudab peagi teenindada rahvusvahelist lennuliiklust, linna läbivad Via Baltica ja tulevikus ka Rail Balticu raudtee, mis muudab provintsilinna tundmatuseni, kirjutab Keskerakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Andrei Korobeinik vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Pärnu suudab peagi teenindada rahvusvahelist lennuliiklust, linna läbivad Via Baltica ja tulevikus ka Rail Balticu raudtee, mis muudab provintsilinna tundmatuseni, kirjutab Keskerakonna esinumber kohalikel valimistel Pärnus Andrei Korobeinik vastuses Äripäeva valimiste-eelsele küsitlusele.
Algas Arco Vara aktsiate märkimine
Täna algab Arco Vara täiendavate aktsiate märkimise periood, mis kestab oktoobri keskpaigani.
Täna algab Arco Vara täiendavate aktsiate märkimise periood, mis kestab oktoobri keskpaigani.
Tootjahinnaindeks tõusis üle 15 protsendi
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, tõusis tänavu augustis võrreldes juuliga 1,7 protsenti, aga võrreldes eelmise aasta augustiga 15,5 protsenti.
Saarte Liinid on välisturismi kasvuks valmis
AS Saarte Liinide juhatuse liikmete Villu Vatsfeldi ja Uku Madis Savisto kinnitusel on ka COVID-19 ajal jätkunud tavapärane regionaalsete sadamate haldamine ja arendamine, tuleviku osas ollakse aga optimistlikud ja välisturismi taastumiseks valmis.
AS Saarte Liinide juhatuse liikmete Villu Vatsfeldi ja Uku Madis Savisto kinnitusel on ka COVID-19 ajal jätkunud tavapärane regionaalsete sadamate haldamine ja arendamine, tuleviku osas ollakse aga optimistlikud ja välisturismi taastumiseks valmis.