Riik otsib kontsessioonilepingu abil Eesti Raudtee kaubavedude ja infrastruktuuri haldamisega tegelevasse tütarettevõttesse partnerit, kes võtaks endale seni riigil lasunud investeeringukohustused ja saab vastutasuks 49protsendilise osaluse loodavas firmas. Kontsessioonitingimuste kohaselt saab raudtee kaubavedude erastaja 50 aastaks enda käsutusse kaubavedude majandamiseks vajaliku vara, tagades investeeringud ja raudtee korrashoiu.
Raudtee hädavajalike investeeringute kogusummaks on arvestatud 5,9 miljardit krooni. Raudteeveo mahu suurenemise korral teise liini rajamine maksab nii Tapa--Narva liinil kui Tapa--Valga liinil vähemalt 1,2 mld krooni.
Investori kaasamise konkursi ettevalmistamine ja läbiviimine on valitsuse otsusel teede- ja side-
ministeeriumi ning Eesti Raudtee ülesanne. «Konkursi võiks jutumärkides hommepäev välja kuulutada,» nentis teede- ja sideministeeriumi pressiesindaja Tommy Biene.
Konkursi väljakuulutamine jääb kuu teise poolde juba seetõttu, et kuni selle ajani on puhkusel teede- ja sideminister Raivo Vare, Eesti Raudtee juhatuse esimees Parbo Juchnewitsch ja ministeeriumi asekantsler Meelis Pihel. Valitsuse pressiesindaja Daniel Vaarik kinnitas, et järgmisel nädalal on Eestisse oodata investorite esindajaid.
Oma huvist Eesti Raudtee kaubavedude erastamise vastu on seni teatanud Ameerika Ühendriikide raudteefirmad Omnitrax ja English Welsh & Scottish Railways.
Autor: Koit Luus