• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.01.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Draamateater vabastab kavalehed reklaamist

Reklaame täis kavalehega võime tekitada vale mulje, nagu elaks teater põhiliselt sponsorite arvel, räägib Draamateatri tegevdirektor Mart Johanson. Etenduse kavaleht peaks olema konkreetse etendusega seotud ja kandma vaid seda tutvustavat eesmärki, leiab Johanson ja märgib, et sponsorraha ei tohiks üle tähtsustada.
Lisaks Draamateatrile ka Vanalinnastuudio ja Tallinna Linnateatri sponsori Paulig Balticu turundusdirektor Rainer Tammet tunnistab, et kavalehed on teatris väga hea pikaajalise mõjuga reklaamivorm, sest reeglina võetakse see ka koju kaasa.
Kui see kaob, võib Paulig teatri toetamise sobivate reklaamivõimaluste puudumisel lõpetada.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juba mitu aastat Draamateatri sponsoriks olnud Eesti Mobiiltelefoni pressiesindaja Jüri Kriisemann ei taha võimalikku sponsorlusest loobumist kommenteerida. «Meid ei ole sellistest plaanidest informeeritud ja enne mingeid kommentaare tuleks seda teatriga arutada,» lausub ta.
Johanson ei usu, et kavalehtedelt reklaami kaotamine viiks sponsorid teatrist minema. Kui leitakse sobivad projektid ja vormid, ei tohiks probleeme tekkida. Kavalehtede reklaamide asemel kaalub Draamateater edaspidi siduda toetused konkreetsete etendustega.
Ka alles oma sponsorstrateegiat välja töötava Tallinna Linnateatri turundusjuht Tiia Sinisalu ei usu, et kavalehtedelt logode äravõtmine toetajad teatrist eemale tõrjub. Võib leida alternatiivseid võimalusi, nagu piletiümbrised või teatrisse üles pandud plakatid, räägib Sinisalu.
Toetajad on huvitatud ka võimalusest saada väiksema vaevaga teatripileteid, sest etendused on tihti välja müüdud.
Eesti seadused ei soosi heategevust. Kui tulumaksu-
seadus annaks sponsorsummadele soodustuse, siis tuleks teatrite arvestuste kohaselt ka toetajaid juurde. Oluliseks saab kasu, nendib Johanson.
Sinisalu nõustub, et kui mõni ettevõte eraldab teatrile näiteks 100 000 krooni, tahab toetaja midagi ka vastu saada. Teatrit 10 000 krooniga toetajale piisab tihti ka teadmisest, et ollakse kultuuri toetanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele