Reklaame täis kavalehega võime tekitada vale mulje, nagu elaks teater põhiliselt sponsorite arvel, räägib Draamateatri tegevdirektor Mart Johanson. Etenduse kavaleht peaks olema konkreetse etendusega seotud ja kandma vaid seda tutvustavat eesmärki, leiab Johanson ja märgib, et sponsorraha ei tohiks üle tähtsustada.
Lisaks Draamateatrile ka Vanalinnastuudio ja Tallinna Linnateatri sponsori Paulig Balticu turundusdirektor Rainer Tammet tunnistab, et kavalehed on teatris väga hea pikaajalise mõjuga reklaamivorm, sest reeglina võetakse see ka koju kaasa.
Kui see kaob, võib Paulig teatri toetamise sobivate reklaamivõimaluste puudumisel lõpetada.
Juba mitu aastat Draamateatri sponsoriks olnud Eesti Mobiiltelefoni pressiesindaja Jüri Kriisemann ei taha võimalikku sponsorlusest loobumist kommenteerida. «Meid ei ole sellistest plaanidest informeeritud ja enne mingeid kommentaare tuleks seda teatriga arutada,» lausub ta.
Johanson ei usu, et kavalehtedelt reklaami kaotamine viiks sponsorid teatrist minema. Kui leitakse sobivad projektid ja vormid, ei tohiks probleeme tekkida. Kavalehtede reklaamide asemel kaalub Draamateater edaspidi siduda toetused konkreetsete etendustega.
Ka alles oma sponsorstrateegiat välja töötava Tallinna Linnateatri turundusjuht Tiia Sinisalu ei usu, et kavalehtedelt logode äravõtmine toetajad teatrist eemale tõrjub. Võib leida alternatiivseid võimalusi, nagu piletiümbrised või teatrisse üles pandud plakatid, räägib Sinisalu.
Toetajad on huvitatud ka võimalusest saada väiksema vaevaga teatripileteid, sest etendused on tihti välja müüdud.
Eesti seadused ei soosi heategevust. Kui tulumaksu-
seadus annaks sponsorsummadele soodustuse, siis tuleks teatrite arvestuste kohaselt ka toetajaid juurde. Oluliseks saab kasu, nendib Johanson.
Sinisalu nõustub, et kui mõni ettevõte eraldab teatrile näiteks 100 000 krooni, tahab toetaja midagi ka vastu saada. Teatrit 10 000 krooniga toetajale piisab tihti ka teadmisest, et ollakse kultuuri toetanud.
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest