Streigikahjusid kannatanud Finnairi lubadus tõsta reisijateveol piletihindu ei mõjuta kaubaveotariife.
Lennunduses on reeglina reisijate- ja kaubaveohinnad eraldiseisvad. Tegemist on kahe erineva teenindusliigiga. Finnair Cargo Eesti peamüügiagendifirma OÜ Sky Partners esindaja Eva Ehvärti kinnitusel on kaubaveohinnad määratud turuga, mistõttu tuleb jälgida teiste lennufirmade hindasid. Hinnad kõiguvad vastavalt turule edasi-tagasi väikestes vahemikes, olles enam-vähem stabiilsed. «Siin ei saa teha äkkliigutusi,» põhjendab ta. Hindu eelistatakse reguleerida erinevate suundade kaupa. Harva, kui võetakse ette kogu kaubaveo hinnasüsteemi muutmine.
Hindade kehtestamisel jälgivad lennufirmad ka rahvusvahelise lennundusorganisatsiooni IATA hindasid. Ekspedeerimisfirma Balti Logistika juhataja Vallo Arumäe sõnul annab IATA oma hindadest iga kolme kuu tagant välja kaks paksu raamatut -- punase raamatu Põhja-Ameerika hindadega ja rohelise raamatu ülejäänud maailma kohta. Üldjuhul kehtestab lennukompanii IATA hindadest mingi protsendi võrra madalama hinna, et võimaldada oma müügiagentidele suuremat komisjonitasu.
Autor: ÄP