• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Metsaveokit veab kaks tagasilda

    Metsaveomasinatena on Scania, Sisu ja Volvo olulisemad erinevused tagasildades.
    Kui kaugsõidu maanteeveokitel veab kahest tagasillast ainult üks, siis metsaveokitel üritatakse erinevate variantide abil teha vedavaks mõlemad tagasillad. Selleks on kaks võimalust. Kasutada võib veorullikuid, mis asuvad kahe silla vahel. Rulliku abil annab vedav sild ka teisele sillale veojõu edasi. Teine võimalus on, et mõlemad sillad on statsionaarselt vedavad sillad. Rullikute kasutamine teeb auto ostuhinna madalamaks. Rullikud aga kuluvad ning konstruktsioon on nõrgem. Näiteks on rullikuga Volvo metsaveomasina kandejõud 21 tonni, mõlema vedava sillaga aga 26 tonni. Samas teeb mõlema vedava tagasilla kasutamine veoki massi 800 kg võrra raskemaks, mistõttu peab olema ettevaatlik, et koormat peale laadides mitte ületada teedel lubatud massipiirangut. Ka Scania Eesti on loobunud oma klientidele rullikute soovitamisest, sest tal on õnnestunud tehaselt välja kaubelda sama hind nii rullikutega veokile kui ka kahe vedava tagasillaga autole.
    Sisu kasutab mõlemat vedavat tagasilda. Erinevalt konkurentidest on Sisu metsaveokil võimalik kergema koorma või tühisõidu puhul ka üks vedav tagasild üles tõsta, mis hõlbustab manööverdamist. Volvol ei ole võimalik teist vedavat tagasilda üles tõsta, kuid tal on olemas silla kergitaja, mis võimaldab sildadele langevat koormust ümber jagada. See on vajalik kehvades teeoludes, kus auto hakkab kinni jääma.
    Üldjuhul on metsaveokeid valida võimsusvariantidest 340 hj kuni 530 hj. Eesti tingimustes piisab 400 hj. Seda tõestavad ka senised ostja eelistused: Scaniatel on enimostetud 400hj ning Volvol 420hj masinad.
    Pealisehitisi (haagis, haagise tugipostid, kraana) veoki tootjad ise ei tee. Tihti kasutavad Skandinaavia veokitootjad pealisehitiste tarnijatena samu firmasid. Ka kliendil on võimalik soovi avaldada, näiteks millise tootja kraanat soovitakse. Levinumad pealisehitiste tootjad on Loglift, Nurmi jt.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.