Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aivo Pärn jätkab bussiäris
Aivo Pärn ütles, et Favora Transpordi käive ei võimalda tasuda linnale pakutud 2 miljoni krooni suurust ostusummat 99,5protsendilise osaluse omandamise eest Tarbuses.
«Võtan selle raha Lõuna-Eestis BMW autode müügiga tegeleva ASi Favora Autokeskus käibest,» kinnitas Pärn. Favora autokeskuse omanik on Pärna onupoeg Margus Pärn.
Favora Transpordi omanik on mullu oktoobris registreeritud uus AS Favora, mille ainuomanik on Aivo Pärn. «Favora kõik aktsiad on panditud Ühispangale,» lausus ta.
Pärna sõnul käivad läbirääkimised Tarbuse edasise finantseerimise osas Ühispangaga. «Ühispank on olnud viimastel aastatel minu suurim investor,» ütles Pärn tunnustavalt.
Ühispanga riskikapitali osakonna juhataja Guido Gritsenko kinnitas, et on Pärnaga põgusalt sellel teemal vestelnud. «Me ei välista võimalust, et Ühispank kunagi Tarbust finantseerib,» lisas Gritsenko. Samas on Ühispank üks suuremaid Favora kontserni kuulunud pankrotistunud ASi Miksar ja ASi Kevatruck võlausaldajaid kokku 60 miljoni krooniga.
AS Miksar on Tarbusele võlgu 5,8 miljonit krooni. «See on auvõlg, mis tuleb ära maksta,» kinnitas Pärn. Sisuliselt hakkab Pärn pärast Tarbuse erastamist tasuma võlga iseendale.
Tarbuse erastamiskomisjoni esimees Tartu abilinnapea Kaarel Saha ütles, et komisjon praakis viiest laekunud pakkumusest välja OÜ Maiben ja OÜ Munter pakkumused, kuna need ei vastanud pakkumustingimustele. «Võit kuulus suuruselt järgmisele pakkujale,» sõnas Sahk.
Maibeni suurosanik Juhan Kolk ei välistanud eile, et firma vaidlustab linnavalitsuse otsuse. «Meie pakkumus vastas tingimustele ja oli kindlasti parim,» kinnitas Kolk. Maiben pakkus Tarbuse aktsiate eest miljon krooni rohkem kui Favora Transport.
«Mulle on jäänud askeldamisest Tarbuse ümber mulje, et mitte mingil juhul ei taheta sinna kedagi kõrvalt sisse lasta, vaid jätta Tarbus nii-öelda omadele,» sõnas Kolk.
Endise kütuseärimehe Aivo Pärna kinnitusel on Tarbus ostnud seni ja ostab ka edaspidi kütust firmadelt, kes pakuvad seda soodsamalt. «Siduvaid lepinguid ühegi firmaga ei ole ega saa olema,» lubas Pärn. Favora on varustanud Tarbuse busse kütusega juba alates 1992. aastast.
Pärna sõnul ei hakka Tarbus kunagi suurt kasumit tootma. «Väikese tegevuskasumi meelitan aga välja küll,» kinnitas Pärn.