• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 05.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa kaup peab toitma Lõuna-Eestit

Aasta alguses oli Eestis tollivabade, vabade ja muude eritsoonide loomise buum ja praegu on vähemalt paberil moodustatud 4 tollivaba tsooni: Muugal, Sillamäel ja viimati Võrus ning Valgas. Nüüd on vaja neile rakendust leida.
Võru ja Valga eritsoonide võimalus on Venemaalt tulevate kaupade töötlemises.
Euroopasse minevatele kaupadele (puit, metall jms) on vaja teha kvaliteedikontroll ja anda välja kvaliteeti ja kogust tõendavad sertifikaadid. Raudteed pidi Eestisse saabuvad kaubad võiks autovedudeks ümber laadida Võrus või Valgas, kus toimuks ka kauba sertifitseerimine rahvusvaheliste Eestis tegutsevate ekspertiisifirmade (SGS, Bureau Veritas, IMCS, ICCS jt) poolt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Veod Venemaalt Võrru või Valgasse on odavamad kui Tallinnasse, samas tegutsevad Lõuna-Eestis mitmed tugevad autofirmad.
Lõuna-Eesti on perspektiivikas ka Venemaa Pihkva logistikakeskuse projekti tõttu. Ametlikul tasandil pole Pihkval veel mingeid eriõiguseid, kuid kaubad on läbi Pihkva tolliladude juba liikuma hakanud. Põhjuse selleks annab Venemaa raudteetariifide poliitika, kus Balti riikidesse saadetava kauba veotariif raudteel on mitmekordne võrreldes Venemaa vedude sisetariifiga. Seega on ökonoomsem saata kaup näiteks Pihkvasse ja seejärel teha vedu juba eksporditariifiga Pihkvast Eestisse või Lätisse. 5--6 korda kõrgem veotariif kehtib sel juhul ainult teel Pihkvast Vene piirini.
Autor: Paavo Kollom

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele