• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisinguturg ahistab autosalonge

    Liisinguturu kerge ülekuumenemine on suurendanud liisingufirmade autode läbimüüki, uute masinate müüjatel läheb aga üha raskemaks.
    Paljud autoostjaid on loobunud mõttest liisida uhiuus sõiduriist ning otsustavad mõne vähesõitnu kasuks. Sõiduomadustelt ei erine auto uuest kuigivõrd, hinnalt aga oluliselt.
    Tallinnas Mäepealse tänaval asuval liisingufirmade müügiplatsil ei tea müügimehed suvisest «hapukurgihooajast» vähimatki. Liisingufirmade vara müüva Balti Realiseerimiskeskuse (BRC) läbimüük kasvas juulis kolmandiku võrra. Pole ju mujalt 60 000--100 000 krooni maksvat autot liisinguga kuigi lihtne saada.
    Lõviosa Mäepealsel seisvatest sõidukitest on need, mille maksmisega on rentnik jänni jäänud. Samuti on kätte jõudnud aeg, mil rendilepingud hakkavad lõppema, klient liisib uue auto, vana läheb müüki.
    Mõistagi erinevad taolised autod üksteisest samavõrd kui autode kasutajad. Mõni 40 000 kilomeetrit läbinu näeb välja hullem kui 110 000 sõitnu. Sestap erinevad ka liisingu saamise tingimused, mis otsustatakse iga kliendi ja auto kohta eraldi.
    Üldiselt ei anna BRC liisingut üle seitsme aasta vanustele autodele. 1992.--1995. aasta masinatel on järelmaksu pikkus kuni kaks, 1996.--1997. kolm ja 1998.--1999. kuni neli aastat.
    Mäepealse platsil seisvatele autodele liisingu saamine lihtsam kui salongist uut ostes. Liisinguettevõtted on paigutanud aastatega autode alla hiigelsummasid ja oma raha tagasisaamise nimel ollakse valmis suurteks kompromissideks. Seevastu uute juurdeostmist kaalutakse tõsisemalt kui kunagi varem ning juba on liikvel jutud 40protsendilise sissemaksu alammäära kehtestamisest.
    See sunnib aga uute autode müüjaid liisingufirmade masinatele kõõrdi vaatama. Näiteks mõnikümmend tuhat läbinud auto välja valinud kodanikule tehakse firmateenindusse kontrolli minnes selgeks, et väljavalitu teeb viimaseid hingetõmbeid. Jahmunud klient juhatatakse sujuvalt müügisalongi ning loetakse loeng teemal: ostes uue auto, võid teeninduse aastateks unustada.
    Seega saab kasutatud autot ostest usaldada vaid kõhutunnet. Esmalt tuleb pilk heita läbisõidule, puhtusele ja kriimudele, mis räägivad endisest rentnikust nii mõndagi. Uurida tasub ka hooldusraamatut. Kui eelmine rentnik pole käinud õigel ajal tehnohooldes, võib selguda, et garantii on ammu katkenud.
    Me ei ole liisingufirmade mõju põhjalikult analüüsinud ega konkreetsetesse arvudesse pannud. Nende osakaal kasvab hetkel autoturul valitseva olukorra tõttu ning kasutatud autode müük on suurenenud ka meil. Seetõttu on nii BRC-l kui teistel liisingufirmadega kauplevatel ettevõtetel meile loomulikult mingi mõju olemas, kuid ma ei usu, et see väga suur on.
    Uutel autodel on oma klientuur olemas ja see ei kao kusagile.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse tulles karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.