Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mobiil vähendab liikluse turvalisust

    Auto- ja turismiklubide katusorganisatsiooni Alliance Internationale de Tourisme (AIT) tellimusel viis Bremeni Ülikool Saksamaal läbi uurimuse. Sellest osavõtjad sooritasid Bremeni ümbruses 20minutilisi 15 kilomeetri pikkusi testsõite, algul ilma mobiiltelefonita. Videokaamera salvestas autojuhi tegevuse ja liikluses toimuva. Testsõitjad tegid sõidu jooksul keskmiselt ainult ühe vea.
    Teisel testiringil oli auto varustatud nn «käed vabad» süsteemiga -- häälekõvendaja ja mikrofoniga pea kõrgusel -- juhi mõlemad käed jäid enamasti roolile. Juht pidi mobiiltelefoniga rääkides lahendama mõningaid lihtsaid ülesandeid (loetlema numbrite rea tagurpidi, liitma kahekohalisi numbreid jms). Registreeriti kuus kontsentratsiooniviga: juht reageeris küll õigesti, kuid mitte piisavalt põhjalikult, näiteks pidurdas liiga hilja. Jämedaid sõiduvigu (stopp-märgi eiramine) oli juba kolm korda rohkem.
    Kolmanda sõidu ajal selgus, et rääkimine mobiiltelefoniga kõrva juures toob kõige halvema tulemuse. Keskmiselt registreeriti sõidu ajal 15 ebakindlat olukorda ja üle kuue jämeda sõiduvea. Ka sõidu ajal telefoni teel antud ülesanded lahendati tihti valesti. Seega võib kontsentreerumata tähtsaid küsimusi lahendades kergesti äri ära rikkuda.
    «Käed vabad» süsteemi kasutamine aitab autos ainult natuke. Kui juhi käed ka on roolil, siis aju on telefoniga kõneldes ikka samamoodi koormatud. Võimalik on ka mobiiltelefoniga sõidu ajal rääkimine ära keelata, nagu seda on tehtud Itaalias, Hispaanias, Portugalis, ?veitsis ja Lätis. Selle vastu kõneleb kolm argumenti: puudub edutõotav kontrollsüsteem, igal ajahetkel kättesaadav olla on paljudele meist lausa hädavajadus, käepärast oleva telefoniga võib hädavajadusel endale või kellelegi teisele kiiresti vajalikku abi kutsuda.
    Kuid sõidu ajal mobiiltelefoni kasutamisel tuleks tähele panna:
    - Kriitilistes situatsioonides, mis nõuavad juhi täit tähelepanu, peab mobiiltelefoni kasutamine autos sõidu ajal olema tabu. Seda ennekõike tiheda liikluse korral (linnatänavatel, ristmikel), suurel kiirusel, libeda tee või halva nähtavuse korral.
    - Juhul kui sellises situatsioonis autosse helistatakse, ärge võtke kõnet vastu. Telefoni võiks programmeerida nii, et kõne suunduks pärast teatud arvu helinaid kõneposti. Seejärel saab autojuht sobivas kohas peatuda ja kuulata sõnumeid. Vajadusel saab ise tagasi helistada.
    Kuidas käituda, kui kõne on vastu võetud ja seejärel muutub liiklussituatsioon või kõneluse teema kriitiliseks? Mõistlik on teatada tagasihelistamisest, kõne lõpetada, leida sobiv koht peatumiseks, helistada tagasi ja kõnelust jätkata. Ärge laske endale peale sundida kõneluste teemat, mis nõuab suurt kontsentreerumist. Peatuge, helistage ise tagasi või laske endale helistada. Kas üldse peaks autot juhtides välja helistama? Seda võiks teha, kuid ainult «käed vabad» süsteemiga, kui kõik ümberringi klapib -- mõõdukas kiirus, hõre liiklus, hea nähtavus ja soodsad ilmaolud.
    Autor: Aivo Kuldmäe
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Euribori kasv vähendas EfTENi kasumit
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Euroala intressiturgude ja Balti riikide majanduste stabiliseerumise märgid kajastusid ka EfTEN Real Estate Fundi aasta esimese kvartali tegevuses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.