Igasugune hinnatõus, sõltumata eluvaldkonnast, mõjutab. Meie teenus nüüd küll vaevalt kallineb, sest turvaturul on nii suur konkurents, et Akropolil ei õnnestu teenuse hinda tõsta.
Eks me tõmbame püksirihma koomale, peame kuidagi sisemiste ressursside arvel katma selle kütuse hinna tõusu. Kuni selleni välja, et vahetatakse autod välja vähem kütust tarbivate autode vastu. See on muidugi ainult näide. Meeskonda me ei saa vähendada, see on niigi optimeeritud.
Muidugi mõjutab see meid. Meil on kaks olulist asja -- kütus ja tööjõud, töötasud, masinate hooldus ja tagavaraosad. Kahtlemata mõjutab. Aga praegu me hinda tõsta ei kavatse, ootame veel ära, vaatame, kuidas kogu muu turg käitub.
Eks me kannatame selle välja. Me oleme üsna korralikus majandusseisus ja oluliselt see hinnatõus meie tegevust muutma ei peaks, et me peaksime nüüd kohe-kohe hakkama hindu korrigeerima. Sel aastal veel kindlasti mitte.
Mõjutab tugevasti, kuna meie kulutustest teisel kohal pärast töötasu on transport. Ja iga sent kütuseliitrile juurde mõjutab vahetult meie hindu. Tänavu on ju bensiini hind tõusnud pidevalt ja meie kulutused on seetõttu kasvanud umbes 2,65 miljonit.
Riigisisene kirjatariif on olnud ühesugune aasta ja 8 kuud, rahvusvaheline ca 2,5 aastat. Muidugi on lisaks bensiini hinnale kasvanud ka töötasu ja muud teenused. Oleme tõepoolest arutanud tariifi tõstmist. Tähtaegadest on vara rääkida, võin öelda ainult seda, et me ei langeta selliseid otsuseid kerge südamega.
Eurolines tangib küll põhiliselt igal pool mujal, Eestis on meie firma tankimise maht suhteliselt väike.
Aga kui laiemalt vaadata -- Eesti on väga väike riik. Ja kui selle turul on konkurents, ei ole ta välisinvesteeringutele üldse ahvatlev. Kogu Eesti on ainult siis ahvatlev, kui siin on võimalik saavutada turul domineeriv positsioon. Ja siis on siin, suhteliselt väiksel turul, monopoolset seisu nautides võimalik kokku kühveldada paras kasum ja pakkida see ümber sinna, kus tuleb hambad ristis konkurentsis olla. Praegu on bussiala veel konkurentsis töötav. Aga kui meie sisendressursi haaravad enda kätte monopolid, siis oleme meie, kes otseselt sõltume lõpptarbija maksuvõimest, ilma leivata, kui pileti hind on selline, et tarbija sõita ei suuda. Nii jõuame ka lõpuks hetke, kus konkurents järjest väheneb, sest me ei pea vastu. Sisendressursi tarnija on monopol ja ei jää meil ka muud üle kui monopoliks kujuneda.
Siis on muidugi selge ka see, et halveneb teenuse kvaliteet, väheneb reiside arv ja veo maht. Pileti hind tõusta ei saa, sest reisijad ei jaksa maksta, järelikult ei saa enam nii palju sõita.