Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas kütuse hinna tõus mõjutab teie ettevõtte tegevust?

    Igasugune hinnatõus, sõltumata eluvaldkonnast, mõjutab. Meie teenus nüüd küll vaevalt kallineb, sest turvaturul on nii suur konkurents, et Akropolil ei õnnestu teenuse hinda tõsta.
    Eks me tõmbame püksirihma koomale, peame kuidagi sisemiste ressursside arvel katma selle kütuse hinna tõusu. Kuni selleni välja, et vahetatakse autod välja vähem kütust tarbivate autode vastu. See on muidugi ainult näide. Meeskonda me ei saa vähendada, see on niigi optimeeritud.
    Muidugi mõjutab see meid. Meil on kaks olulist asja -- kütus ja tööjõud, töötasud, masinate hooldus ja tagavaraosad. Kahtlemata mõjutab. Aga praegu me hinda tõsta ei kavatse, ootame veel ära, vaatame, kuidas kogu muu turg käitub.
    Eks me kannatame selle välja. Me oleme üsna korralikus majandusseisus ja oluliselt see hinnatõus meie tegevust muutma ei peaks, et me peaksime nüüd kohe-kohe hakkama hindu korrigeerima. Sel aastal veel kindlasti mitte.
    Mõjutab tugevasti, kuna meie kulutustest teisel kohal pärast töötasu on transport. Ja iga sent kütuseliitrile juurde mõjutab vahetult meie hindu. Tänavu on ju bensiini hind tõusnud pidevalt ja meie kulutused on seetõttu kasvanud umbes 2,65 miljonit.
    Riigisisene kirjatariif on olnud ühesugune aasta ja 8 kuud, rahvusvaheline ca 2,5 aastat. Muidugi on lisaks bensiini hinnale kasvanud ka töötasu ja muud teenused. Oleme tõepoolest arutanud tariifi tõstmist. Tähtaegadest on vara rääkida, võin öelda ainult seda, et me ei langeta selliseid otsuseid kerge südamega.
    Eurolines tangib küll põhiliselt igal pool mujal, Eestis on meie firma tankimise maht suhteliselt väike.
    Aga kui laiemalt vaadata -- Eesti on väga väike riik. Ja kui selle turul on konkurents, ei ole ta välisinvesteeringutele üldse ahvatlev. Kogu Eesti on ainult siis ahvatlev, kui siin on võimalik saavutada turul domineeriv positsioon. Ja siis on siin, suhteliselt väiksel turul, monopoolset seisu nautides võimalik kokku kühveldada paras kasum ja pakkida see ümber sinna, kus tuleb hambad ristis konkurentsis olla. Praegu on bussiala veel konkurentsis töötav. Aga kui meie sisendressursi haaravad enda kätte monopolid, siis oleme meie, kes otseselt sõltume lõpptarbija maksuvõimest, ilma leivata, kui pileti hind on selline, et tarbija sõita ei suuda. Nii jõuame ka lõpuks hetke, kus konkurents järjest väheneb, sest me ei pea vastu. Sisendressursi tarnija on monopol ja ei jää meil ka muud üle kui monopoliks kujuneda.
    Siis on muidugi selge ka see, et halveneb teenuse kvaliteet, väheneb reiside arv ja veo maht. Pileti hind tõusta ei saa, sest reisijad ei jaksa maksta, järelikult ei saa enam nii palju sõita.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.