Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas e-turunduses klienti enda poole võita?
Vaadates aukartustäratavaid müügimahte internetis, tekib kindlasti paljudel küsimus, kuidas saaksin mina osale neist miljonitest internetiklientidest oma kaupa või teenust pakkuda?
On mitu elementaarset reeglit, mida peab e-kommertsi lehekülge avades silmas pidama.
Internet ei ole suur võrdsustaja, nagu tihti ekslikult arvatakse. Tänaseks on internetis 8 miljonit saiti 800 miljoni leheküljega.
Lõviosa interneti kasutajate tähelepanust koondub vaid mõnele tuhandele saidile. Seega võrdub e-kommertsi lehekülje avamine sellele reklaami tegemata kaubamaja ehitamisega põhjanabale -- kaubamaja võib olla kuitahes hea, aga keegi ei tule seda külastama, sest ei tea, et see olemas on.
Rusikareegel on maailmas selline, et internetilehekülje reklaamile tehtavad kulutused ületavad kümme korda selle loomiseks tehtud kulutusi. Reaalmaailma kinnisvara kolm väärtust -- 1. asukoht, 2. asukoht, 3. asukoht -- väljenduvad virtuaalmaailmas -- 1. brand, 2. brand, 3. brand.
Reklaami ka väljaspool internetti, see aitab oluliselt tugevdada elektroonilise brand'i tuntust ja usaldusväärsust.
Rahulolev klient on sinu parim advokaat. Anna kliendile võimalus oma kogemusi teiste samasse huvigruppi kuuluvate klientidega jagada.
Kliendil ei ole lõputult aega sirvida lehekülgi, et leida vajalikku kaupa ja infot. Internetis kehtib kolme kliki reegel -- kui klient ei leia otsitavat kolme klikiga, on lehekülg halvasti üles ehitatud.
Lehekülje laadimisaja kohta kehtib 15 sekundi reegel -- selle aja ületamisel läheb kärsitu klient mujalt teenust otsima.
Parim, mida e-kommertsi ettevõte pakkuda saab, on info. Paku kliendile põhjalikku infot müüdava kauba või teenuse kohta. Anna soovitusi, paku sarnaseid tooteid.
Internetis saab infot edastada rohkem ja efektiivsemalt kui reaalmaailmas. Tihti on just kaupmehe jagatav info see, mis kliendi tagasi kutsub ning ka ostu sooritama ajendab. Uuri kliendi tausta ja püüa selle info alusel pakkuda just sellele kliendile sobivaid tooteid ja teenuseid.
Turvalisus on internetikaubanduse võtmeküsimus. Loo turvaline maksekeskkond, paku kliendile garantiisid võimalike kaotuste puhul.
Ole valmis pakkuma telefonituge neile, kes ei julge oma ostuotsust langetada. Sõnasta selgelt tarnete ja kaupade tagastamisega seotud protseduurid. Anna kliendile mõista, et tema eest kantakse hoolt tema igal sammul (iga kliki juures).
Autor: Andrus Raudsalu