Mõlemad eelmisel sajandil asutatud firmad on pikkade traditsioonidega ja nende kontrollpakk püsib endiselt omanikusuguvõsa käes: Fazer Fazeri perekonna ja Cloetta Svenfelti perekonna käes. Cloetta Fazeri aktsia likviidsuse parandamiseks kohustub Fazer kahandama oma omandiosa kahe aastaga nii, et Fazeri ja selle emafirma Karl Fazer AB ühine omandiosa aktsiakapitalis langeb alla 38%. Karl Fazer ABle jääb pärast müüki 38,8% häältest ja Svenfeltide firmale AB Malfors Promotor 39,9% häältest. Seega jääb 78,7% häältest põhiomanikele, kes kinnitasid, et aktsia likviidsus on börsifirmale piisav.
Cloetta eelmise aasta käive oli 2,89 miljardit Eesti krooni ja Fazeri maiustusetootmisel 3,68 miljardit krooni, ja ühiseks ärikasumiks jäi ca 500 miljonit krooni. Kokku oli Fazeri kontserni käive 9,2 miljardit krooni, mille andsid koos maiustusetootmisega turundusfirma Candyking, Fazeri leivatehased ja Amica restoranid.
Cloetta Fazeri juhatuse esimeheks saab Fazeri praegune tegevdirektor Mats Jansson ja tegevdirektoriks Cloetta senine tegevdirektor Lennart Bohlin. 3000 töötajaga firmal on Soomes kaks ja Rootsis kolm ning Poolas kaks tehast. Põhjala maiustuseturust läheb Cloetta Fazeri kätte 25%, teisel kohal on Freia Marabou 20 ja Malaco/Leaf 16 protsendiga. Uue firma tuntuimad tooted on Fazer Sinine, Dumle ja Geisha ning tuntumatele toodetele tahab firma ka edaspidi suurt rõhku panna.
Fazeri ?okolaaditootmine on olnud kahjumis juba neli aastat, suur löök oli sellele eelmisel aastal Venemaa turu ärakukkumine. Sellele vaatamata tuli ühinemisalgatus Cloettalt.
Autor: ÄP