• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Cloetta Fazer -- Põhjala suurim maiusetootja

    Mõlemad eelmisel sajandil asutatud firmad on pikkade traditsioonidega ja nende kontrollpakk püsib endiselt omanikusuguvõsa käes: Fazer Fazeri perekonna ja Cloetta Svenfelti perekonna käes. Cloetta Fazeri aktsia likviidsuse parandamiseks kohustub Fazer kahandama oma omandiosa kahe aastaga nii, et Fazeri ja selle emafirma Karl Fazer AB ühine omandiosa aktsiakapitalis langeb alla 38%. Karl Fazer ABle jääb pärast müüki 38,8% häältest ja Svenfeltide firmale AB Malfors Promotor 39,9% häältest. Seega jääb 78,7% häältest põhiomanikele, kes kinnitasid, et aktsia likviidsus on börsifirmale piisav.
    Cloetta eelmise aasta käive oli 2,89 miljardit Eesti krooni ja Fazeri maiustusetootmisel 3,68 miljardit krooni, ja ühiseks ärikasumiks jäi ca 500 miljonit krooni. Kokku oli Fazeri kontserni käive 9,2 miljardit krooni, mille andsid koos maiustusetootmisega turundusfirma Candyking, Fazeri leivatehased ja Amica restoranid.
    Cloetta Fazeri juhatuse esimeheks saab Fazeri praegune tegevdirektor Mats Jansson ja tegevdirektoriks Cloetta senine tegevdirektor Lennart Bohlin. 3000 töötajaga firmal on Soomes kaks ja Rootsis kolm ning Poolas kaks tehast. Põhjala maiustuseturust läheb Cloetta Fazeri kätte 25%, teisel kohal on Freia Marabou 20 ja Malaco/Leaf 16 protsendiga. Uue firma tuntuimad tooted on Fazer Sinine, Dumle ja Geisha ning tuntumatele toodetele tahab firma ka edaspidi suurt rõhku panna.
    Fazeri ?okolaaditootmine on olnud kahjumis juba neli aastat, suur löök oli sellele eelmisel aastal Venemaa turu ärakukkumine. Sellele vaatamata tuli ühinemisalgatus Cloettalt.
    Autor: ÄP
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.