Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi jäikus viib hinna üles

    Suuremat osa Eesti kütuseturust bensiiniga varustav Fortum Gas and Oil teatas, et lähiajal toob ta Eestis müüki siinsele standardile vastava bensiini 95E. Ettevõtte Eesti tütarfirma Neste Eesti hulgimüügi juht Rain Talmar ütles eile, et Neste tanklatesse jõuab 95E veel sellel kuul, kuid kinnitas, et Eesti rangele väävlisisalduse standardile vastav kütus on kindlasti kallim. «Mis hinnaga täpselt seda jaevõrgus müüma hakatakse, selle paneb paika turg,» märkis Talmar.
    Neste Eesti finantsjuht Indrek Kaju selgitas, et Fortumi tehas on Eesti jaemüüjatele ka varem siinsele standardile vastavat 95E-d müünud. «Seni on väävlisisaldus kõikunud lubatu piirimail ja viimaste partiide puhul tõepoolest seda ka ületanud. Naftatehas on selle numbri võimeline garanteerima, kuid seda kõrgema hinna eest,» rääkis Kaju, lisades, et bensiini 95E hinna tõus jaehinnas oleks umbes 15--20 senti liitrilt.
    Talmari sõnul hakkab 95E asendama seni sama nime all müüdud ja nüüd ilma E-tähiseta turustatavat bensiini. «Põhimõtteliselt on võimalik müüa kõrvuti bensiini 95 ja 95E, mis erinevad vaid väävlisisalduse poolest. Kuid tanklad on ehitatud kindla arvu kütuseliikide jaoks ja seda päevapealt muuta ei saa,» märkis ta.
    Talmar leidis, et mõistlik oleks Eesti normatiivid 95E kohta ühtlustada Euroopas kehtivatega. «Meie ütleme, et 95E on eurograde või eurostandard. See on üheselt mõistetav. Kui praegu turist tuleb meie tanklasse ja näeb, et püstolile on ainult 95 kirjutatud, ütleb ta, et ma ei saagi siin maal tankida,» rääkis Talmar.
    Üleeile ning eile samuti senise bensiini 95E juures E-tähe kinni katnud teiste kütusefirmade esindajate sõnul on tarbijad segaduses ning seetõttu püüavad nad Eesti standarditele vastava 95E müüki alustada nii ruttu kui võimalik.
    Eesti Statoili turundusdirektor Hede Kerstin Luik ütles eile, et ettevõte soovib nii kiiresti kui võimalik jätkata E-märgistusega oktaaniarvuga 95 kütuse müüki. «Kuni meil seda kütust kusagilt võtta pole, müüme ilma E-tähiseta. Aga otsime praegu võimalusi, kuidas saaks Eesti normidele vastavat kütust võimalikult kiiresti uuesti müüma hakata,» lausus Luik. Eesti Statoil teatas teisipäeval, et otsib Fortumile alternatiivseid tarnijaid.
    Milliseks 95E hind kujuneda võiks, ei osanud Luik eile öelda. «Me üritame hinnatõusu vältida. Aga siin on palju faktoreid ja lähemalt seda küsimust ma kommenteerida praegu ei tahaks,» sõnas Luik.
    Shell Eesti juhatuse liige Riina Aamissepp nentis, et kütusemüüjad on praegu valiku ees, kas müüa seni 95E nime all tuntud bensiini ilma E-täheta või müüa kallima hinnaga Eesti normidele vastavat 95E-d.
    «Tundub, et turul püüeldakse 95E müügi poole, aga meie pole lõplikku otsust veel langetanud,» lausus Aamissepp.
    «Tarbijaid silmas pidades on olukord kahetsusväärne ja äärmiselt eksitav. Meie lootsime selles küsimuses kompromissile,» lausus Aamissepp. Ta lisas, et kolme erineva oktaaniarvuga 95 bensiini on tanklates raske müüa, sest igaüks neist vajab erinevaid mahuteid.
    Majandusministri nõunik Maria Alajõe leidis, et jaemüüjad peaksid pliivaba keskkonnanormidele mittevastavat bensiini edasi müüma ilma E-tähiseta. «Meie ei pea vajalikuks nõudeid muuta. 95E ongi standard, mis on mõeldud eriti kvaliteetsele ja keskkonnasõbralikule kütusele. Keegi firmasid kallima hinnaga 95E-d müüma ei sunni, sest ka lihtsalt 95 tähendab pliivaba bensiini.»
    Alajõe lisas, et kütusefirmad on standardile mittevastavat bensiini E-tähega tähistades ise tarbijates eksliku harjumuse kujundanud. «Ei ole olemas mingit ühtset eurostandardit, iga riik märgistab need eraldi,» väitis ta.
    Alajõe lisas, et bensiinimargile 95 kehtestatud standardid muutuvad järgmise aasta jooksul väävlisisalduse osas sarnaseks varem Eestis 95E nime all müüdud kütuse omadega.
    Lisaks graafik:
    Samal teemal tänases lehes:
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Rait Kaarma: mis tõi meid siia, viib meid ka edasi – Warren Buffetti eeskujul
Raamatute ja raha lugemine pole üksteist välistavad – vastupidi; väiksem või suurem bibliofiilia nooruses võib viia raha lugemiseni küpsemas vanuses, kirjutab vandeadvokaat Rait Kaarma arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Raamatute ja raha lugemine pole üksteist välistavad – vastupidi; väiksem või suurem bibliofiilia nooruses võib viia raha lugemiseni küpsemas vanuses, kirjutab vandeadvokaat Rait Kaarma arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Keskpank: euribori tipp peaks saabuma sügisel Ettevõtjatele tuleb kasum tänavu raskemalt
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Kuigi euroala inflatsioonitempo aeglustub, jääb see kõrgemaks rahapoliitilises eesmärgis ettenähtust, mistõttu oodatakse rahaturgudel euribori tõusu, rääkis keskpanga prognoosimeeskonna juht Rasmus Kattai.
Amazoni konsultant tunnistas süüd altkäemaksuskeemis
Prominentne Amazon.com Inc. konsultant tunnistas end täna süüdi ettevõtte töötajatele altkäemaksu andmises skeemis, mille eesmärk oli anda veebimüüjatele konkurentsieelis, mille väärtus oli prokuröride hinnangul 100 miljonit dollarit, vahendab Yahoo Finance.
Prominentne Amazon.com Inc. konsultant tunnistas end täna süüdi ettevõtte töötajatele altkäemaksu andmises skeemis, mille eesmärk oli anda veebimüüjatele konkurentsieelis, mille väärtus oli prokuröride hinnangul 100 miljonit dollarit, vahendab Yahoo Finance.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Valitsus jätnuks Sutteri preemiata, nõukogu ei pidanud seda mikski "Kuidas saab maksta preemiat, kui nad ei ole ülesannetega hakkama saanud?"
Valitsusega piike murdnud Hando Sutterile võinuks tüli Reformierakonna ministritega kalliks maksma minna, sest ei rahandus- ega peaminister pea põhjendatuks maksta lahkuvale Eesti Energia juhile üle 75 000 euro tulemustasu. Ettevõtte nõukogu ei pidanud valitsuse kriitikat aga mikski.
Valitsusega piike murdnud Hando Sutterile võinuks tüli Reformierakonna ministritega kalliks maksma minna, sest ei rahandus- ega peaminister pea põhjendatuks maksta lahkuvale Eesti Energia juhile üle 75 000 euro tulemustasu. Ettevõtte nõukogu ei pidanud valitsuse kriitikat aga mikski.
Barack Obama: kui Putin kaotab, siis see ei tähenda, et olemegi võitnud
Endine USA president Barack Obama rääkis Austraalias Sydneys esinedes, kui katki – ja miks – on maailm. Suurt süüd näeb ta ka meedial.
Endine USA president Barack Obama rääkis Austraalias Sydneys esinedes, kui katki – ja miks – on maailm. Suurt süüd näeb ta ka meedial.
Parkimine maksab liiga vähe
Kujutage ette olukorda, et tuled ratta või bussiga tööle ja kontorihoone omanik maksab sulle selle eest igal hommikul viis eurot peo peale. 110 eurot iga kuu puhtalt kätte. Mille eest? No lihtsalt selle pärast, et tulid tema pinna peale tööd tegema. Tundub lõbus ja pisut veider mõte. Ometigi täpselt niimoodi juhtub siis, kui tuled tööle oma autoga. Jah, kõlab uskumatult, aga parkimine on tugevalt subsideeritud tegevus. Kui muidu autoga seotud tooteid ja teenuseid, näiteks kütust, saad osta põhimõttel omahind pluss müüja marginaal pluss maksud ja aktsiisid, siis parkimist saad enamjaolt poole hinnaga. Kuidas nii? On see hea?
Kujutage ette olukorda, et tuled ratta või bussiga tööle ja kontorihoone omanik maksab sulle selle eest igal hommikul viis eurot peo peale. 110 eurot iga kuu puhtalt kätte. Mille eest? No lihtsalt selle pärast, et tulid tema pinna peale tööd tegema. Tundub lõbus ja pisut veider mõte. Ometigi täpselt niimoodi juhtub siis, kui tuled tööle oma autoga. Jah, kõlab uskumatult, aga parkimine on tugevalt subsideeritud tegevus. Kui muidu autoga seotud tooteid ja teenuseid, näiteks kütust, saad osta põhimõttel omahind pluss müüja marginaal pluss maksud ja aktsiisid, siis parkimist saad enamjaolt poole hinnaga. Kuidas nii? On see hea?
Estoveri ja Saaremaa Piimatööstuse ühinemine jooksis ikkagi liiva
Veel veebruaris näis, et Estover pole pärast esimest luhtunud katset Saaremaa Piimatööstuse ostmisest lõplikult loobunud, kuid nüüdseks on seegi optimism lahkunud.
Veel veebruaris näis, et Estover pole pärast esimest luhtunud katset Saaremaa Piimatööstuse ostmisest lõplikult loobunud, kuid nüüdseks on seegi optimism lahkunud.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.