Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi jäikus viib hinna üles

    Suuremat osa Eesti kütuseturust bensiiniga varustav Fortum Gas and Oil teatas, et lähiajal toob ta Eestis müüki siinsele standardile vastava bensiini 95E. Ettevõtte Eesti tütarfirma Neste Eesti hulgimüügi juht Rain Talmar ütles eile, et Neste tanklatesse jõuab 95E veel sellel kuul, kuid kinnitas, et Eesti rangele väävlisisalduse standardile vastav kütus on kindlasti kallim. «Mis hinnaga täpselt seda jaevõrgus müüma hakatakse, selle paneb paika turg,» märkis Talmar.
    Neste Eesti finantsjuht Indrek Kaju selgitas, et Fortumi tehas on Eesti jaemüüjatele ka varem siinsele standardile vastavat 95E-d müünud. «Seni on väävlisisaldus kõikunud lubatu piirimail ja viimaste partiide puhul tõepoolest seda ka ületanud. Naftatehas on selle numbri võimeline garanteerima, kuid seda kõrgema hinna eest,» rääkis Kaju, lisades, et bensiini 95E hinna tõus jaehinnas oleks umbes 15--20 senti liitrilt.
    Talmari sõnul hakkab 95E asendama seni sama nime all müüdud ja nüüd ilma E-tähiseta turustatavat bensiini. «Põhimõtteliselt on võimalik müüa kõrvuti bensiini 95 ja 95E, mis erinevad vaid väävlisisalduse poolest. Kuid tanklad on ehitatud kindla arvu kütuseliikide jaoks ja seda päevapealt muuta ei saa,» märkis ta.
    Talmar leidis, et mõistlik oleks Eesti normatiivid 95E kohta ühtlustada Euroopas kehtivatega. «Meie ütleme, et 95E on eurograde või eurostandard. See on üheselt mõistetav. Kui praegu turist tuleb meie tanklasse ja näeb, et püstolile on ainult 95 kirjutatud, ütleb ta, et ma ei saagi siin maal tankida,» rääkis Talmar.
    Üleeile ning eile samuti senise bensiini 95E juures E-tähe kinni katnud teiste kütusefirmade esindajate sõnul on tarbijad segaduses ning seetõttu püüavad nad Eesti standarditele vastava 95E müüki alustada nii ruttu kui võimalik.
    Eesti Statoili turundusdirektor Hede Kerstin Luik ütles eile, et ettevõte soovib nii kiiresti kui võimalik jätkata E-märgistusega oktaaniarvuga 95 kütuse müüki. «Kuni meil seda kütust kusagilt võtta pole, müüme ilma E-tähiseta. Aga otsime praegu võimalusi, kuidas saaks Eesti normidele vastavat kütust võimalikult kiiresti uuesti müüma hakata,» lausus Luik. Eesti Statoil teatas teisipäeval, et otsib Fortumile alternatiivseid tarnijaid.
    Milliseks 95E hind kujuneda võiks, ei osanud Luik eile öelda. «Me üritame hinnatõusu vältida. Aga siin on palju faktoreid ja lähemalt seda küsimust ma kommenteerida praegu ei tahaks,» sõnas Luik.
    Shell Eesti juhatuse liige Riina Aamissepp nentis, et kütusemüüjad on praegu valiku ees, kas müüa seni 95E nime all tuntud bensiini ilma E-täheta või müüa kallima hinnaga Eesti normidele vastavat 95E-d.
    «Tundub, et turul püüeldakse 95E müügi poole, aga meie pole lõplikku otsust veel langetanud,» lausus Aamissepp.
    «Tarbijaid silmas pidades on olukord kahetsusväärne ja äärmiselt eksitav. Meie lootsime selles küsimuses kompromissile,» lausus Aamissepp. Ta lisas, et kolme erineva oktaaniarvuga 95 bensiini on tanklates raske müüa, sest igaüks neist vajab erinevaid mahuteid.
    Majandusministri nõunik Maria Alajõe leidis, et jaemüüjad peaksid pliivaba keskkonnanormidele mittevastavat bensiini edasi müüma ilma E-tähiseta. «Meie ei pea vajalikuks nõudeid muuta. 95E ongi standard, mis on mõeldud eriti kvaliteetsele ja keskkonnasõbralikule kütusele. Keegi firmasid kallima hinnaga 95E-d müüma ei sunni, sest ka lihtsalt 95 tähendab pliivaba bensiini.»
    Alajõe lisas, et kütusefirmad on standardile mittevastavat bensiini E-tähega tähistades ise tarbijates eksliku harjumuse kujundanud. «Ei ole olemas mingit ühtset eurostandardit, iga riik märgistab need eraldi,» väitis ta.
    Alajõe lisas, et bensiinimargile 95 kehtestatud standardid muutuvad järgmise aasta jooksul väävlisisalduse osas sarnaseks varem Eestis 95E nime all müüdud kütuse omadega.
    Lisaks graafik:
    Samal teemal tänases lehes:
    Autor: Henrik Ilves
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.