Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Asutuste andmed elektroonilise standardi järgi
Vajadus uue elektroonilise standardi järele tekkis eelkõige sellest, et aruanded saadeti rahandusministeeriumile eri kujul ? Exceli tabelina, ASCII formaadis, paberkandjal. Andmete standardiseerimine ning koondite töötlemine oli mahukas töö.
Uus aruannete konsolideerimissüsteem on veebipõhine, kus aruannete saatmine toimub interneti kaudu rahandusministeeriumis asuvasse andmebaasi. Veebilahenduse eeliseks on kättesaadavus ? hinnanguliselt 90 aruandekohustuslasi omab internetiühendust, kõik vormid on kõigi jaoks ühesugused, nendesse andmete sisestamisel toimuvad andmekontrollid, silmas on peetud klassifikaatorite olemasolu, aktiva-passiva võrdsust bilansis jne.
Rahandusministeeriumis asuv andmebaas on Oracle?i andmebaasimootoriga. Oracle?i eeliseks oli see, et ta võimaldab koguda ja töödelda suuri andmehulkasid, olemasolevad registrid ? riigivarade register, riigiasutuste register, töötavad sama andmebaasimootoriga ning see võimaldab andmebaaside vahelist andmete ristkasutust.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.