• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,23%6 190,63
  • DOW 300,68%44 393,45
  • Nasdaq −0,87%20 191,99
  • FTSE 1000,19%8 778,04
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,46
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,23%6 190,63
  • DOW 300,68%44 393,45
  • Nasdaq −0,87%20 191,99
  • FTSE 1000,19%8 778,04
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,46
  • 13.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ebaausad kliendid teevad ettevaatlikuks

10. aprilli ÄP artiklis ?Seltsid pigistavad väikekliente? väidetakse, et kindlustusseltsid harrastavad nn ?kokkuhoiupoliitikat? väiksemate õnnetuste hüvitamata jätmisel.
Seltsidel on põhjust kahjujuhtumeid põhjalikult uurida, et ebaausatele kindlustusvõtjatele tehtud väljamaksete tõttu ei kannataks ausad kliendid, kuna väljamaksete suurenedes kasvavad paratamatult kindlustustariifid.
Näitena tüüpilisest suhtumisest kindlustuspettusesse näitab viimases Luubis avaldatud intervjuu skulptor Mati Karminiga, kelle näituse ajal üks taies maha põletati. Küsimuse peale, et äkki panite ise põlema, vastas skulptor järgmist: ?Oleksin sel juhul kera kindlasti kindlustanud, et mitte kahjumisse jääda nagu praegu. Peale rendi pean galeriile tasuma ka põlengus tekkinud kahju: kuumusest purunenud aknaklaasid ja katteruloo.?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Taunitav on, et ühiskond suhtub kindlustuspettustesse tolerantselt, see oleks nagu mingit laadi tasaarvelduse viis. Kindlustusseltsi petmist peetakse väikeseks, vabandatavaks õigusrikkumiseks.
Kindlustuspettuse puhul on tegemist kelmuse ühe vormiga, mille ettevalmistamine ja katse on karistatavad. Sellele peaks mõtlema need, kes suhtuvad kindlustuspettusesse kui õnnemängu.
Hinnanguliselt moodustavad kindlustuspettused 10?20 väljamakstud hüvitistest.
Kuid kindlustuse põhimõte ei saa olla kasu saamine. Kahjukindlustuses on hüvitamise põhimõte taastada nii täpselt kui võimalik olukord, mis oli enne kindlustusvõtja või tema varaga juhtunud õnnetust.
Suurema osa kindlustusjuhtumite hüvitamisel arusaamatusi ei teki. Kliendid on rahul kahjukäsitluse kiiruse ja kvaliteediga, aga need juhtumid ei jõua ajakirjanduse veergudele.
Probleemid tekivad tavaliselt sellest, et ei viitsita enne kindlustuslepingu sõlmimist lugeda üldtingimusi ja ei teata, mida täpselt ostetakse, tihti on ka kindlustusmakse jäetud õigeaegselt tasumata.
Salva Kindlustuse eesmärgiks ei ole leida nippe, millega kliendile n-ö ?vett peale tõmmata?, pigem oleme mõnedele formaalsustele läbi sõrmede vaadanud, kui on näha, et tegemist ei ole tahtlusega

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele