Mõned aastad tagasi olid firmal igas Balti riigis oma laod, kust kliendid käisid ise kaupu hankimas. Aasta tagasi loobus firma täielikult oma ladude ülalpidamisest ning hakkas logistika täisteenust sisse ostma.
Koostöös logistikapartneriga loodi tellimuste käsitlemise struktuurid, mille abil koordineeritakse Balti kaubavoo jaotust Soomes asuvast logistikakeskusest. Tänasel päeval komplekteeritakse kogu regioonist edastatud tellimused diilerite kaupa Poris asuvas logistikakeskuses. Logistikapartner toimetab kogu Electroluxi kaubavoo kokkulepitud sõiduplaani kohaselt Soomest Eestisse ja sealt sõidugraafikute alusel otse, ilma vaheladustamiseta, diileriteni Baltimaades.
Logistikapartneri kasutamine tõi kaasa suuri ümberkorraldusi ka diilerite töös. Kui varem käisid diilerid piltlikult öeldes ise iga meie toote järel Electroluxi kohalikus kesklaos, siis nüüd saabuvad neile tellitud kaubad kokkulepitud ajal ja koguses otse müügipaika ? seega saavad nad oma tellimusi paremini planeerida ja planeeritu kiiresti müüki paisata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uus logistikakontseptsioon toetab müügiorganisatsiooni tööd kõige olulisemates aspektides ? klientide tellimusi täidetakse kiiremini ning laienenud on pakutavate toodete sortiment. Endine süsteem, kus igas riigis paiknevad väikesed lokaal-laod, ei võimaldanud kohapeal hoida kuigi suurt tootevalikut. Praeguses logistikasüsteemis esitatakse kõik ostutellimused reaalajas, firmasisese IT-süsteemi kaudu. Kõik tellimused komplekteeritakse kohe Pori logistikakeskuses ja logistikapartner toimetab need 24 tunni jooksul täiskomplektis otse Balti riikide pealinnades asuvate tellijateni-diileriteni. Väljaspool pealinnasid asuvate diileriteni jõuavad tellitud kaubad 48 tunni jooksul.
Kogu süsteemi käivitamine ja mängureeglite väiksemategi detailide määratlemine võttis küll aega 6?7 kuud, kuid majanduslik efekt on ümberkorraldustele kulutatud aega ja ressursse igati väärinud.
Autor: Heikki Ylinen