• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 30.05.00, 14:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hulgifirmade jõupositsioonid muutusid aastaga oluliselt

Iga-aastane hulgikaubanduse seire uuring näitab, et olulised muutused on toimunud mitmes hulgifirmadega seotud aspektis: firmade tuntuses, firmade turuosa suuruses, hinna- ja kvaliteedikuvandis jt, ütles ASi Emor suunajuht Ülle Pärnoja.
Aasta-aastalt on vähenenud erinevatelt hulgifirmadelt ostvate kaupluste hulk, rääkis Pärnoja. Sellest võib järeldada, et firmade vahel on tekkinud usalduslikum suhe, sest hulgimüüjad söandavad sõlmida pikaajalisi lepinguid ja teisalt väärtustavad kaupluste juhid pikaajalisest koostööst johtuvat aja kokkuhoidu ning soodsamaid hindu.
Kui varasematel aastatel olid kaupluste peamise hulgimüüja osas selgelt eristatavad paar-kolm suurimat firmat, siis aasta 2000 kevadel on jõupositsioonid firmade vahel hägustumas. On näha trendi, et tootjate osakaal hulgimüüjana aastate jooksul kahaneb. Tootjatest jäävad kaupluste olulisimate tarnijate hulka vaid need firmad, millel on hästi välja arendatud kaupade logistika.
Suurema hulgifirmad on Jungent, Smarten, Abestock, ETK Hulgi ja Dagab Baltic. Teised tellivad hulgimüügiteenuse väljastpoolt firmat.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele