• OMX Baltic0,23%293,47
  • OMX Riga0,1%911,7
  • OMX Tallinn−0,02%1 961,99
  • OMX Vilnius0,23%1 230,56
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 100−0,05%9 223,62
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,08
  • OMX Baltic0,23%293,47
  • OMX Riga0,1%911,7
  • OMX Tallinn−0,02%1 961,99
  • OMX Vilnius0,23%1 230,56
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 100−0,05%9 223,62
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,08
  • 24.10.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bränd vajab stabiilsust

Imago puhul tegeleme sellega, millisena sihtgrupp antud firmat või brändi näeb ja tajub. Ehk kuidas teatud inimgrupp organisatsiooni saadetud sõnumeid enda jaoks mõistetavaks teeb ja oma mällu talletab või unustab. Identiteet on seevastu organisatsiooni ideaalpilt enesest ? soovitud tähendus. Seega asub identiteet sõnumi saatja ehk organisatsiooni poolel.
Imago on vastuvõtvate sihtgruppide tõlgendus organisatsiooni või kaubamärgi identiteedist, mida mõjutavad lisaks veel mitmed muud tegurid ? nn müra ehk erinevad signaalid väljastpoolt organisatsiooni: näiteks massimeediast, konkurentidelt või kuulujuttudest tänaval.
Identiteet on brändi strateegia üks kesksemaid elemente. Ta peab ühtaegu olema nii stabiilne ja püsiv kui ka arenev ja muutuv. Brändi strateegia olemasolust uhkes kaustas ei ole mingit kasu, kui kaubamärgi tegelikkus oleneb eelkõige suvalistest faktoritest, nagu peadirektori tujud või hetketrendi pimesi järgimine. Strateegia koostamine on vaid jäämäe veepealne osa. Suurem töö on omaksvõetud põhimõtete järgimine ning tasakaalu leidmine järjepidevuse ja turu muutustest tingitud arengu vahel. Selle põhimõtte eiramine toob kaasa ka raskused brändi arendamisel, tarbija eksitamise ning kindlasti majandusliku kahju, kuigi seda on suhteliselt raske mõõta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Margit Keller

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele