• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,74%40 186,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,19
  • 24.10.00, 13:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ÄP: Liiklushuligaanidel pea paljaks ja pokri

Kiirused Eesti maanteedel aina kasvavad. Näiteks Tallinna-Tartu maanteel on keskmine kiirus tõusnud 97,8 kilomeetrini tunnis (90 km/h alas), nagu mõõtmised näitavad. Liikluses korra loomiseks on Harju politsei hakanud kohaldama karistusena haldusaresti. Homses juhtkirjas leiab Äripäev, et korduvate liikluseeskirja rikkujate suhtes on arestikambrisse paigutamine omal kohal. On mehelt juhiluba ära võetud, kuid sõidab teine ikkagi edasi. Mida niisuguse mõtteviisi ? ei sõida mitte load, vaid mees! ? murdmiseks ette võtta kui kohaldada vabaduse lühiajalist äravõtmist. Teiseks on meie teedel kuldkett-liiklejad, kellele ükskõik kui suur rahatrahv praktiliselt mõju ei avalda. Haldusarest on uuesti avastatud vana kasvatuslik meede. Pokripistmise vastuväide on selgete kriteeriumide puudumine erinevate karistusliikide rakendamisel. Kuidas otsustada, kes saab rahatrahvi, kes jääb lubadest ilma ja kes peab suguseltsi, erakonna, võimalik, et ka terve rahva, häbiks pokri minema? Sest ühiskondlik teadvus võtab aresti ikkagi kui lühiajalist vangistust. Kunagi aeti veel pea kah paljaks, kui 15 päeva said. Pokripistmist tuleb rakendada korduva liikluseeskirja rikkuja suhtes; siis, kui halduskohtunik on veendunud, et muud karistusmeetodid ei aita. Allumatu kodanik on liiklusest eemaldatud, järgmise eksimuse korral juba tunduvalt pikemaks ajaks, kuni päris vanglani välja. Äripäevale tundub haldusarest mõjusa vahendina, kui firma juhtfunktsionär on ootamatult 15päevasesse komandeeringusse kadunud ja kliendid-aktsionärid teadmatuses.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele