Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Herefordi-ametnik

    Lihaveistele külla minnes võib igaüks näha, kuidas loomade hooldaja auto ukerdab künklikul maastikul ja läheb mitmesajakiloste loomade vahelt läbi nagu vigursõidul. Kui auto pagasiruumist ilmub igapäevane jahukott ja karjak Väino Helemets hüüab: ?Jahule, jahule!?, peab küllatulija ellujäämiseks karjast eemale hoidma, sest rahuliku meele etalonidena tunduvad loomad hakkavad momentselt nagu noored kitsekesed ühes suunas jooksma.
    Läti piiri ääres jalutava puhast herefordi tõugu loomakarja omanik Kalev Raudsepp nimetab lihaveistega tegelemist pigem nostalgiliseks tagasitulekuks kodutalu maadele kui äritegevuseks. ?Kuratlikult vastik on vaadata, kui lähed koju ja maja aknast ei paista muud kui pajuvõpsik,? ütleb Raudsepp.
    Spetsialistide selgitus, et veisekasvatus on ainus tegevusala, millega sealsetel niisketel aladel tegeleda saab, veenis Raudseppa proovima. ?Tasuvuse saamiseks on vaja vähemalt 100pealist karja. Ja loomulikult tuleb tegeleda sellega, et kari püsiks tõupuhtana.?
    Praegu on ligi 40 pruuni-valgekirjut looma aastajagu päevi kümnete hektarite suurust maa-ala korras hoidnud. Kaks jõge annavad juua, söögi eest hoolitseb peremees koos karjakuga. Aasta läbi väljas kõndivate loomade ainus varjupaik on poollagunenud majahooned, kuhu talvel tuisu eest varjuda. Täisväärtuslikuks ehk realiseerimiskõlbulikuks saamiseks peab loom üle elama kaks talve ja kosuma ligi 700kiloseks elus künkaks.
    Herefordi karjaga kokkusaamist võib Kalev Raudsepa lugusid kuulates nimetada saatuseks. 1993. aastal, kui mees valiti Tabivere vallavanemaks, oli tema üheks esimeseks ülesandeks päästa inimesed herefordi karja eest. ?Vallamajja teatati, et üks peremeheta kari liigub ringi, tallavad kapsamaid ja inimesed ei julge kodust välja minna,? meenutab Raudsepp.
    Alles aastaid hiljem luges Raudsepp lehest kuulutust, et Põlvamaa mees müüb terve herefordide karja. Karjapidamise idee oli mehel värskelt olemas ja ühe telefonikõnega sai selgeks, et tegemist on nendesamade loomadega.
    Loodetavasti peavad loomad peremeest hästi meeles, pikaaegne mälu on neile vägagi iseloomulik. ?Kui talle mingil põhjusel on haiget tehtud, peab ta seda hästi kaua meeles. Pidime pulli ühest kohast teise viima ja kuna ta oli lõa otsas olnud, seisis ta ligi kuu aega põõsastes ega seltsinud kellegagi,? kinnitab Raudsepp.
    Samamoodi jäävad herefordidele meelde kutsumata külalised. Karjaku kinnitusel tekkis üsna pea pärast karja kohalesaabumist ümbruskonda palju hundijälgi. ?Kui vaenlane tuleb, võtavad loomad ringkaitsesse. Panevad pead väljapoole ja vasikad on karja keskel,? joonistas omanik õhku pildi.
    Koertel läheb veel kehvemini. Lihaveised asuvad lihtsalt rünnakule. Arvatavalt samasuguse hooga, nagu jookstakse jahukoti suunas.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.