Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liisingu õigus nõuab tõestamist

    Möödunud aasta oktoobris seisid Hansa Liisingult Swed Trade?ile liisitud 25 veokit Belgias Atverperni sadamas. Swed Trade oli mitu kuud jätnud liisingumaksed tasumata ja plaanis Hansa Liisingu andmetel autod toimetada Aafrikasse, täiendamaks sealset varastatud veokite turgu. Paar päeva hiljem kirjutasid ajalehed, kuidas Hansa Liisingu esindajad jõudsid viimasel tunnil Antverperni ning tõid kohaliku politseiga kooskõlastatud operatsiooni käigus veokid tagasi Eestisse.
    Nüüd on Hansa Liisingu esindajana Belgias veoautode järel käinud Ants Pääril oma endise tööandjaga tekkinud erimeelsused, mis on teda pannud kuulutama, et toimis suure liisingufirma esindajana Belgias veokeid tagasi nõudes kui tavaline väljapressija. ?Meil ei olnud mingit alust veokeid Belgias üle võtta. Autode tehnilisse passi oli kirjutatud, et veokite omanik on Swed Trade. Kui Swed Trade autojuhid oleksid kohalikku politseisse pöördunud, oleks me olnud kui väljapressijaid,? räägib Päär.
    Pääri kinnitusel läks Eestist ära sõitmisega nii kiireks, et mingeid tõestusdokumente, et Swed Tradele liisitud veokid kuuluvad tegelikult Hansa Liisingule, ei jõutud teha. ?Minu kõige tugevam argument veoautode ülevõtmisel oli volitus, et ma esindan Hansa Liisingut ja see, et osad juhid mind tundsid,? räägib Päär.
    Swed Trade esindav advokaat Marko Paabumetsa arvutuste kohaselt tekitas liisingufirma veokite Belgiast minema toimetamisega Swed Tradele kahju 14 miljoni krooni.
    Hansa Liising eksimusi ei näe. Hansa Capitali riskidirektor Tarmo Rooteman räägib, et oli aasta jooksul püüdnud Swed Tradega probleemi lahendada ? muuta maksegraafikut, vähendada makseid, pakkunud välja lahendusi. Kõik asjata. ?Kui kätte jõudis hetk, kus veokid seisid Belgias sadamas, ei osanud me muud teha kui autod Tallinnasse tagasi tuua,? ütleb ta.
    ?Kõik autode omandit tõestavad dokumendid olid Pääriga kaasas olnud teise Hansa Liisingu esindaja Meelis Olevi käes,? lisab jurist Kaspar Noor.
    Liisingufirma ja veofirma vägikaikavedu ei lõppenud sündmustega Belgias. Lahendamist ootab ka küsimus, kas liisingufirmal on õigus teostada tehinguid veokitega, mis on tema loal registreeritud veofirma nimele. Paar päeva pärast veokite tagasi toomist Belgiast sai Ants Päär Hansa Liisingult ülesande tuua vestlusele Swed Trade juhatuse esimees Marko Vahi. Päär väidab, et selle eesmärk oli saada Vahilt allkirjad volikirjadele, mis võimaldaksid teostada Swed Tradelt ära võetud veokitega tehinguid Autoregistrikeskuses (ARK).
    Noore kinnitusel polnud Vahilt mingit hädavajadust saada allkirju volikirjadele, kuna ARKiga on protseduur paigas, kuidas käsitleda autosid, mis on juba liisimisperioodil registreeritud kliendi nimele ning alustatud on veokit realiseerimist.
    Paabumets on sündmustest hämmingus. Ta näitab ARKst saadud kirja, kus kinnitatakse, et Swed Trade ainuomaniku õigus vaidlusalustele veoautodele on tõendatud ning kõigile neile veokitele on registreeritud võõrandamiskeeld.
    Tõenäoliselt kulub veel mitu kuud kuni uurimisorganid suudavad selgusele jõuda, kas Swed Trade on suurpettur, kellelt pidi iga hinna eest veokid kätte saama või kasutas Eesti suurim liisija oma jõudu ebaõiglaselt, tekitades vedajale miljoneid kroone kahju.
    Intervjuusid Ants Pääri, Hansa Liisingu esindajatega ja Marko Paabumetsaga saab lugeda internetist Äripäeva Transpordi WEBist aadressil http://www.aripaev.ee/1841/rubr_transport.html
    Tavaliselt on liisingufirmade ja veofirmade vahelised lepingud pikad ja trafaretsed. Niipalju kui mina neid näinud olen pole seal autode liisimise lõpetamise kohta täpsustatud mitte midagi. Üks pool pole seda osanud nõuda ja teine pole tahtnud seda sisse kirjutada. Autode puhul on pigem probleem, et liisingufirma ei taha autot tagasi võtta. Ütleb, et auto on teile antud, te peate seda kasutama ja meile maksma. Muu meid ei huvita. Millegipärast on osa autovedajaid arvanud, et kui enam ei jõua maksta, siis saab auto liisingfirmale kohe tagasi tuua. Nii ühelt kui teiselt poolt on sellised juhtumid lepingus tavaliselt fikseerimata.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: me teame, et väärime kõrget palka Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Maailmatasemel rallistaarile sauna müünud ettevõte haarab üha enam uusi välisturge
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.
Tartumaal tegutsevad saunatootjad näevad, et saun pole sugugi ainult põhjamaa inimese jaoks, vaid pakub huvi ka palju kaugemates maades, nii õnnestus neil saun müüa isegi maailmakuulsale rallisõitjale Thierry Neuville’ile.