Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahva lemmik veelgi ahvatlevam

    Kui seni heideti Mazda 323-le ette veidi kõrget mürataset, lahjemate mootorite jõuetust ja aegunud välimust, siis nüüd on need probleemid valdavalt kõik lahendatud. Ehkki mootorimüra on oma klassile omaselt ka uuel autol tuntav, on maanteesõit märgatavalt müravabam ning uus 1,6-liitrine mootor liigutab autot edasi vägagi vilkalt.
    Välimuse osas muutus eeskätt esiosa, kas nüüdne sarnasus klass suurema 626ga on hea või halb, on igaühe enda otsustada. Selline on lihtsalt Mazda disainipoliitika, kuid uue näo kenaduse üle on igatahes üsna raske vaielda.
    Seni kasutuses olnud 1,5-liitrisest mootorist sai 1,6-liitrine, mille võimsus on kasvanud 10 hobujõu võrra. Kui seni oli maksimaalne pöördemoment 132 Nm 4000 pöörde juures minutis, siis 1,6-liitrisel mootoril on vastav näitaja 145/3700 Nm/rpm.
    Endine 1,3-liitrine jõuallikas on jäänud samaks, valikusse lisandus 2-liitrine mootor.
    Viimane näitas proovisõidul üles suisa sportlikku võimekust, 1,6liitrine aga just täpselt seda, mis sellisele autoklassile igapäevaselt tarvis ? piisav jõumoment ja kiirendus ning väike kütusekulu. 250 kilomeetri läbimisel (millest suur osa ajast oli gaasipedaal vastu põrandat), kukkus kütuseosuti vaid kolmandiku võrra.
    Ehkki odavaima variandi baashind tõusis mõne tuhande krooni võrra, kasvas samas auto varustustase. Senisele kahele turvapadjale lisandusid turvapadjad ka esiistmetesse, baasvarustuse loetellu kuuluvad nüüd kesklukustus, välistemperatuuri näidik, tahhomeeter, käetugi keskkonsoolis jpm. Parandatud on müraisolatsiooni põhja all ja mootori juures, olulisim uuendus on tagumistes rattakoobastes asuvad mastiksiga töödeldud logarid. Sellele vaatamata oli kruusakivide klobin häirivalt suur, tõsi küll, enam mitte rattakoopas, vaid küljekarpide juures, mis lausa kajavad kiviklobinast. Maanteesõidul on aga auto eelmise mudeliga võrreldes tuntavalt vaiksem.
    Väike-keskklassi autode seas üsna haruldane nähtus on 323 Sport varustusse kuuluv DSC ehk külglibisemisevastane süsteem. Kraapimisevastane süsteem TCS on peal juba klass madalama varustusega (Exclusive) autol, ABS koos pidurdusjõukontrolliga (EBD) aga kõigil 323 mudelitel. Kokku on saadaval neli erinevat varustustaset (Basic, Comfort, Exclusive ja Sport), mille baashinnad on vastavalt 179 900, 189 900, 199 900 ja 247 900 krooni. Mootoreid on samuti 4: 1,3-, 1,6- ja 2,0-liitrised bensiinimootorid ning 2,0 TD diiselmootor, mis tuttav Mazda 626-lt. Salongi osas erilisi muudatusi ei ole toimunud. Üldkujundus on jäänud samaks, küll aga on kasutusele võetud kahetoonilised materjalid. Armatuuri ülemine pool on tumedam, alumine heledam. Lisandunud on aga keskkonsoolis olev laegas-käetugi.
    Uuenenud Mazda on saadaval kahe erineva kerevariandiga: 5ukseline luukpära ja sedaan. Kõige lahjem ja kõige võimsam 323 (1,3 ja 2,0) on saadaval vaid luukpärana ning diiselmootor vaid sedaanina. Seevastu enamlevinuim 1,6-liitrine on saadaval mõlema kerevariandina, samuti automaat- ja manuaalkäigukastiga.
    Olen Mazda 323-ga sõitnud juba üsna pikka aega ja olen veendunud, et autol on plusse rohkem kui miinuseid ning ka eelmine mudel on väga hea. Miinusena oskan välja tuua selle, et Mazda 323 varasemad mootorid on natuke nõrgad, eriti 1,3. Ise sõidan 1,5 mootoriga ja jään sellega aeg-ajalt hätta. Pean käigu alla vahetama, et möödasõitu sooritada. Teiseks miinuseks on kindlasti liigne müra, kuid kuna mul on pakiruumis alati igasuguseid asju, siis mind isiklikult see eriti ei häiri. Praegu mõjutavad müra mõistagi naelrehvid. Pärast ostu olen kahetsenud vaid seda, et raiskasin raha rohkem välimuse, mitte mootori peale.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.