• OMX Baltic−0,73%270,81
  • OMX Riga−0,8%867,23
  • OMX Tallinn−0,22%1 740,72
  • OMX Vilnius−0,45%1 043,36
  • S&P 5000,1%6 001,35
  • DOW 300,69%44 293,13
  • Nasdaq 0,06%19 298,76
  • FTSE 100−0,65%8 072,32
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,17
  • OMX Baltic−0,73%270,81
  • OMX Riga−0,8%867,23
  • OMX Tallinn−0,22%1 740,72
  • OMX Vilnius−0,45%1 043,36
  • S&P 5000,1%6 001,35
  • DOW 300,69%44 293,13
  • Nasdaq 0,06%19 298,76
  • FTSE 100−0,65%8 072,32
  • Nikkei 225−0,4%39 376,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,94
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,17
  • 05.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuntud bränd teenib turul alustajaile kasumit

Juba mitmendat kuud meelitab Tarus tegutsev ettevõte AS Antomin oma teraviljatooteid ostma kottidele kirjutatud Kalewi kaubamärgi abil.
ASi Kalev patendivolinik Villu Pavelts saatis juba möödunud aastal Tartusse, kirja, milles juhib tähelepanu maineka kaubamärgiga sarnasust kasutades sellest tulu lõikamisele. ?See ei ole mitte minu või Kalevi arvamus meie kaubamärgi väärtuslikkusest, vaid uuringute ja küsitlustega tõestatud,? räägib Pavelts. ?Kalev juhib ikkagi kõiki brändide TOPe.? Pavelts on seisukohal, et tähis Kalew assotsieerub ja on äravahetamiseni sarnane kaubamärgiga Kalev, sest sisuliselt on tegemist identse tähisega. See aga rikub kaubamärgiseadust.
Sellele vaatamata võttis patendiamet vastu otsuse registreerida kaubamärk Kalew teraviljasaadustele.
?Ma ei väida sajaprotsendiliselt, et oleksime võinud teistsuguse otsuse teha,? väidab patendiameti kaubamägi osakonna juhataja Reet Aas. ?Kirjutasin sellele raske südamega alla.? Tema sõnul on Kalevi näol tegemist tõepoolest maineka ja tuntud kaubamärgiga. ?Pärast meie otsust on aga kõigil võimalik see kahe kuu jooksul vaidlustada ja kui siis kokkuleppele ei jõuta, võib asi minna edasi juba kohtusse.?
Kuigi Äripäeval ei õnnestunud ASiga Antomin ühendust saada, on ettevõtte esindaja Romet Puhk Paveltsi sõnul seisukohal, et teraviljatooted, mida nad tähistavad kaubamärgiga Kalew, ei ole Kalevi kondiitritoodetega samaliigilised.
Kalev aga põhjendab kaubamärgi ebaõiglast kasutamist asjaoluga, et jahu näol on tegemist põhiliselt teraviljatoodetega, mis aga sisalduvad suurel määral kondiitritoodetes. Teatavasti kasutatakse kondiitritoodete tootmisel igat liiki jahu, muid teraviljasaadusi, seega selliseid kaupu, mille tähistamiseks on esitatud kaubamärgitaotlus. ?Järelikult on tegemist samaliigiliste kaupadega,? jääb Pavelts enda juurde.
Emori hiljutise uuringu järgi järgneb Kalevile edukate brändide nimekirjas Rakvere, Hansapank, EMT, Saku Originaal, Põltsamaa ja Meieri.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 08:00
Heast palgast enam ei piisa? Mis teeb tööandja ihaldusväärseks?
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele