Tiiu Värbu • 29 aprill 2001

Konkurents torgib tagant

Konkurent tuleb turule analoogse toote, teenusega või võistleb teiega konkursil, mille võidus olite enne konkurendi osavõtust teadasaamist kindel. Kas see ei torgi teid?

Ilmselt torgib, kui tegemist on Konkurendiga.

Konkurents on senikaua hea, kuni me selles edukalt hakkama saame, ütles Juhtimises kliendihaldusest kirjutav Jarmo Lehtinen eelmisel Bürootöö konverentsil. ?Alati, kui sa konkursil ei võida, oleks tegemist nagu alatu konkurentsiga,? sõnas Merko Ehituse ehitusdirektor Ott Kikkas Juhtimise vestlusringis.

Need laused iseloomustavad hästi üldist suhtumist konkurentsi.

Mida siis teha, et konkurentsis edukalt hakkama saada?

Ikka tegutseda. Pakkuda konkurendist paremat toodet, teenust või esitada konkursil parimaid tingimusi. Lihtne öelda, raske teha.

Kõige lihtsam on konkurente üldse mitte tähele panna, jätkata samamoodi ja loota, et oleme kliendi jaoks ainsad. Mis viga oleks, kui konkurente üldse poleks...

Paraku käib enamikus tööstusharudes tugev võitlus klientide raha pärast ning nagu Juhtimise vestlusringis osalejad tunnistasid, tuleb sageli ette ka alatut konkurentsi.

Kuidas siis karmis konkurentsis ikkagi tegutseda? Milliseid eeliseid ning millises koguses tuleks omada? Need on küsimused, millele peab iga juht ise vastuse leidma.

Et uusi või vanu konkureerimise võimalusi kergem avastada oleks, pakub seekordne Juhtimine nii või naapidi konkurentsiga seotud mõtteid, nõuandeid ja ettevõtjate kogemusi.

Hetkel kuum