Eesti Raudtee (ER) nõukogu toetas täna peadirektorit Parbo Juchnewitschit viie uue veduri ostmisel. Baltic Rail Service (BRS) kavatseb otsuse tühistada pärast ettevõtte omanikuks saamist septembrikuus.
ERi nõukogu toetas BRSi tahte vastaselt juhatuse ettepanekut kuulutada lähiajal välja konkurss täiendavalt viie veduri ostmiseks, et vahetada välja amortiseerunud tehnika.
BRS kavatseb otsuse kohe pärast 66 protsendi aktsiate omandamist tühistada, sest näeb selles vastuolu oma äriplaaniga, ütles erastamisvõitja esindaja raudteenõukogus Mark Rosner. BRS kavatseb Rosneri sõnul kuus kuud pärast erastamislepingu sõlmimist Eesti Raudteele tuua 74 üle 20 aasta vana Ameerika päritolu veduri, mistõttu pole vajadust varasemate ostude järele.
Rosner kuulub ER nõukogusse BRSi poolt ning omab nõukogu otsustele täiendavat vetoõigust. Rosner ütles, et ta ei kasutanud juba täna vetoõigust, sest peab konkursi ettevalmistamist mõttetuks aga siiski rahumeelseks kompromissiks.
Juchnewitsch peab konkursi tingimused ette valmistama 29. augustil toimuvaks nõukogu istungiks.
ER peab konkursiga silmas sarnast tehingut, kui BRS püüdis kevadel nurjata Juchnewitschi korraldatud ligi 120 miljoni krooni suurust viie kasutatud veduri liisimise tehingut Ukraina Luganski veduritehasega. Osa nendest veduritest on praegu saabunud Eestisse ning Erastamisagentuur lubas tehingust tuleneva kahju BRSile kuni 100 miljoni krooni ulatuses kompenseerida.
Kui Juchnewitschi soovitud Luganski veduriteveovõime on 5000 tonni, siis vanadel Ameerika veduritel väidetavalt vaid 3000 tonni, mistõttu tuleb neid sama kaubakoguse äravedamiseks kaks korda rohkem rongi ette haakida.