Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sõidumugavus kergitab Tartus bussipiletite hindu
Uuest aastast võib pileti hind Tartu linnaliinibussides tõusta seniselt kuuelt kroonilt seitsmele ning kallineda ka kuu- ja kvartalipilet - nii püüab endine AS Liikor kompenseerida uute busside soetamiseks tehtud kulutusi, kirjutab Tartu Postimees.
Alates 25. septembrist Connex Tartu nime kandva endise Liikori juhatuse esimehe Uno Ainsoo kinnitusel on firma teinud Tartu linnavalitsusele ettepaneku tõsta üksikpileti hind kuuelt kroonilt seitsmele (bussist ostes praeguselt kaheksalt kümnele kroonile). Praegu 180kroonine kuupilet hakkaks maksma 200 krooni ning 420 krooni maksev kvartalipilet 500 krooni.
Hinnatõus ei puudutaks pensionäride, õpilaste ja tudengite sooduspileteid. Tänu piletite kallinemisele teeniks Connex Tartu aastas kuni kaks miljonit krooni lisaraha, kuid seda tingimusel, et sõitjate arv jääb praegusele tasemele.
Uno Ainsoo väitel ei piisa aga lisamiljonitest isegi firma 150 bussijuhi töötasu tõstmiseks, rääkimata sellest, et katta uute busside soetamiseks tehtud 14 miljoni krooni suurust investeeringut.
'Tänavuse aasta algul oli meil 30 Ikarus-bussi, praegu on neid alles jäänud 12 ja ka need peaksid kuu lõpuks linnapildist kaduma,? selgitas Ainsoo. ?Ikaruste asemele oleme ostnud Volvo ja Mercedese kuni kümneaastased bussid.?
Tehtud investeeringut plaanib Connex Tartu tagasi teenida peamiselt remondikulude arvel - et bussid ei vaja nii sageli parandamist nagu seni Ikarused, saab firma näiteks hommikustel tipptundidel rohkem busse liinile saata.
'Tahaks loota, et linlased mõistavad: ükski ettevõte ei saa eksisteerida, kui kulud ületavad tulusid, meie oleme kõik kulutused teinud linlaste sõidumugavuse parandamiseks,? märkis Ainsoo.