• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 08.10.01, 07:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sõidumugavus kergitab Tartus bussipiletite hindu

Uuest aastast võib pileti hind Tartu linnaliinibussides tõusta seniselt kuuelt kroonilt seitsmele ning kallineda ka kuu- ja kvartalipilet - nii püüab endine AS Liikor kompenseerida uute busside soetamiseks tehtud kulutusi, kirjutab Tartu Postimees.
Alates 25. septembrist Connex Tartu nime kandva endise Liikori juhatuse esimehe Uno Ainsoo kinnitusel on firma teinud Tartu linnavalitsusele ettepaneku tõsta üksikpileti hind kuuelt kroonilt seitsmele (bussist ostes praeguselt kaheksalt kümnele kroonile). Praegu 180kroonine kuupilet hakkaks maksma 200 krooni ning 420 krooni maksev kvartalipilet 500 krooni.
Hinnatõus ei puudutaks pensionäride, õpilaste ja tudengite sooduspileteid. Tänu piletite kallinemisele teeniks Connex Tartu aastas kuni kaks miljonit krooni lisaraha, kuid seda tingimusel, et sõitjate arv jääb praegusele tasemele.
Uno Ainsoo väitel ei piisa aga lisamiljonitest isegi firma 150 bussijuhi töötasu tõstmiseks, rääkimata sellest, et katta uute busside soetamiseks tehtud 14 miljoni krooni suurust investeeringut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

'Tänavuse aasta algul oli meil 30 Ikarus-bussi, praegu on neid alles jäänud 12 ja ka need peaksid kuu lõpuks linnapildist kaduma,? selgitas Ainsoo. ?Ikaruste asemele oleme ostnud Volvo ja Mercedese kuni kümneaastased bussid.?
Tehtud investeeringut plaanib Connex Tartu tagasi teenida peamiselt remondikulude arvel - et bussid ei vaja nii sageli parandamist nagu seni Ikarused, saab firma näiteks hommikustel tipptundidel rohkem busse liinile saata.
'Tahaks loota, et linlased mõistavad: ükski ettevõte ei saa eksisteerida, kui kulud ületavad tulusid, meie oleme kõik kulutused teinud linlaste sõidumugavuse parandamiseks,? märkis Ainsoo.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele