Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parkimistrahvid võivad pöörduda Tallinna vastu

    Liisingufirmade töötajate laudadele kümnete ja sadade kaupa kuhjuvad parkimistrahvide nõuded ? kokku umbes 24 000 ? võivad pöörduda trahvide sissenõudmise tellija ehk Tallinna linnavalitsuse kahjuks, kui Eesti Liisingühingute Liitu kuuluvad firmad suudavad kohtute ja õiguskantsleri abil tõestada, et nende trahvimine on olnud alusetu.
    ?Juhul kui liisingufirmadel on õigus, siis täiturilt pole talle makstud tasu õigus tagasi nõuda ja linn peab tegelikult rikkujalt trahvi nõudmisel täitureile uuesti maksma,? ütles Liisingühingute Liidu tegevdirektor Reet Hääl. ?Praegu esitatud 20 miljoni krooni suurust trahvisummat arvestades võib Tallinna linn jääda ilma rohkem kui viiest miljonist kroonist.?
    Lõplikku selgust liisingufirmadelt parkimistrahvide nõudmise seaduspärasuse kohta pole seni langetanud ei õiguskantsler ega riigikohus. Liisingühingute Liitu esindava vandeadvokaadi Leon Glikmani hinnangul kuuluvad haldusõigusrikkumiste seadustiku järgi vastutusele võtmisele vaid füüsilised isikud. ?Õiguslik otsing näitab, et puudub seadus, mis näeks ette juriidilise isiku haldusvastutuse teise isiku poolt toime pandud parkimiseeskirjade rikkumise eest,? väidab ta.
    Ka uus liiklusseadus ei näe erinevalt varasemast ette omaniku vastutust valdaja poolt toime pandud parkimiskorra rikkumise eest ega kohusta omanikku maksma faktilise valdaja trahvi.
    Parkimistrahvide määramise vaieldavale õiguslikule alusele on liisingufirmad tähelepanu juhtinud juba paar aastat, samas otsustas Tallinna linnavalitsus 2001. aasta kevadel anda liikluskorralduskeskusele volituse täiturite abi kasutamiseks maksmata parkimistrahvide sundtäitmiseks. ?Nad võtavad liisingufirmadelt trahvi inkasso korras, selle asemel et otsida rentnikku, teha kindlaks tema pangakonto,? sõnas Reet Hääl, kelle sõnul on linnavalitsuselt juba pool aastat palutud trahvinõuete täitmine õigusliku vaakumi tõttu lõpetada. ?Sama hästi võiks ju ka kiiruse ületamise eest määratud trahvi liisingufirmalt võtta.?
    Põhjuseks, miks täiturid liisingufirmasid tegelikele valesti parkijatele eelistavad, peab Hääl mugavust. ?Täituril on liisingufirmasse mugav tulla, võtta korraga 200 kutset kaasa,? rääkis ta. ?Ka on liisingufirma kontol alati raha.?
    Kõige rohkem trahvinõudeid ? umbes 13 000, kogusummas 9,8 miljonit krooni ? on täiturid esitanud ASile Hansa Liising Eesti. Hoiupanga Liisingu AS on saanud umbes 1500, Balti Autoliisingu AS alla tuhande trahvinõude. Trahvide laviini all olevad liisingufirmad on hakanud nõudeid klientidele edasi esitama, aga ei pea seda siiski oma ülesandeks. Probleeme tekitaks ka trahvisumma lisamine liisingumaksele.
    Liisingufirmad on püüdnud täituritega kaubale saada, et need nõuded täitmiselt maha võtaksid, samas pole täituril vajadust aga huvi analüüsida nõude õiguslikkust.
    Liikluskorralduskeskuse väidet, et omanikku trahvitakse, kuna rentnikku ei suudeta kindlaks teha, peab Reet Hääl alusetuks. ?Autoregistrikeskusele saab esitada järelepärimise,? ütles ta.
    Reet Hääl peab võimalikuks trahvinõuded kohtu kaudu vaidlustada. ?Aga kui ligi 25 000 rikkumist ükshaaval kohtusse anda, ei tegele kohtud enam paaril aastal millegi muuga,? lausus Hääl.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.