Kui raskeveokimüügile sai pilk üleeelmisel nädalal visatud, siis täna on luubi all tarbesõidukite müük selle aasta jaanuaris. Uudisena on nüüd tabelis eraldi uue lahtrina välja toodud ka pick-up tüüpi sõidukid. Neid osteti möödunud kuul 22.
Möödunud aasta jaanuariga võrreldes läks autokaupmeestel 62 auto võrra paremini, mulluse 140 müüdud sõiduki vastu panid müüjad tänavu 202 uut tarbeautot.
Juba esimese müügikuuga läks esikoha eest rabamiseks, võrdsed 33 sõidukit müüsid nii Peogeot kui ka Scania. Peugeot`le oli saavutus kolme auto võrra parem, kui mullu samal ajal. Scaniale koguni 31 võrra .
Kolmanda koha kätte võidelnud Mercedest edestasid mõlemad üheksa autoga.
Siiski jääb Peugeot`d tulemus 2001. aasta keskmisele müügitulemusele (40,4 sõidukit kuus) alla. Kehvem müük Kommest Auto turundusdirektor Marek Vihurit ei heidutanud.
Mees teeb uue müügiaasta prognoosid kasvavad, seda eriti mahtuniversaalide ja kaubikute arvelt. 2002. aasta müügiks loodab Vihuri eelmise aasta tulemuse ületamist.
Scania saavutus oli peaaegu viis korda võimsam, kui mullu keskmine (6,8 sõidukit kuus).
Ka suurte busside müügis toimus mulluse esimese müügikuuga võrreldes peaaegu viiekordne hüpe, sest siis müüdi vaid neli, kuid sel aastal koguni 19 bussi. Sellest 15 tegi kaubaks Scania Eesti AS. Firma juhatuse esimees Janno Karu selgitas, et uued sõidukid soetas SL Bussiliinid ja peagi võib uusi busse ka linnapildis näha. Kui vaadata möödunud aasta kuu keskmist müüki (188 autot kuus), möödus jaanuar 202 sõidukiga paljulubavalt.
Seda, mis toimub tarbesõidukiturul veebruaris, saab teada kuu aja pärast.
Seotud lood
Nõudlus kulla järele tõusis mullu uue rekordini, millele aitasid kaasa nii keskpankade kullaostud kui ka investeerimisnõudluse kasv, selgub Maailma Kullanõukogu värskest raportist.