Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendikesksus tõstab ärisuutlikkust

    Kliendisuhete juhtimise esmane eesmärk on tekitada ja säilitada kasumlikke kliendisuhteid. Aspectum Eesti läbiviidud uuring Eesti firmades näitab, et kaks kolmandikku ettevõtetest mõõdab kliendisegmentide kasumlikkust heal või väga heal tasemel. Samas vaid üks kolmandik kliente on määranud selge vastutuse klientide kasumlikkuse eest.
    Selline vastuolu on tingitud asjaolust, et Eesti ettevõtted teadvustavad küll kliendisuhete säilitamise olulisust, kuid vaid vähesed teevad rakenduslikke samme olukorra kontrollimiseks ja parandamiseks. Sisuliselt väljendab praegune olukord seda, et ettevõtted mõõdavad kliendisuhte kasumlikkust mõõtmise enese, mitte kontrolli pärast.
    Sama nähtust illustreerib võrdlemisi ilmekalt Eesti firmasid iseloomustav trend, mille järgi CRM-tarkvara (kliendihaldustarkvara) hankimine on selgelt domineerivam kui kliendisuhete strateegia määratlemine.
    Veelgi suurem vasturääkivus ilmneb asjaolust, et vaid 23 uuringus osalenutest usub, et kliendisuhete strateegia on vajalik kliendisuhte kasumlikkuse tõstmiseks. Tervelt pooled vastanutest ei näe mingit võimalust kliendisuhete parandamiseks.
    Kuigi üldine usk kasumlikkuse tõusu CRMi kaudu on väike, usub 61 vastanutest, et nende konkurentsivõime on seeläbi tõusnud, ja pisut suurem hulk vastajaid usub, et CRMi abil mõistavad nad paremini oma äristrateegia tugevusi ja nõrkusi. Paraku on siin tegemist eelkõige CRMi väärtustega, mille mõju ettevõtte ärisuutlikkusele ei ole ühene ning kvantifitseeritav.
    Muu maailma kogemus räägib vastupidist. Deloitte Consultingu läbiviidud uuring näitas esiteks, et kliendikeskseid ettevõtteid on kõigest 13, ning teiseks, et nende kasumlikkus on 70 (!) kõrgem kui neil, kelle strateegiaks on järgida turu trende ja klientide nõudmisi. Kokkuvõttes edestavad kliendikesksed ettevõtted konkurente kõikide majandusnäitajate poolest ning täidavad oodatust paremini omanike seatud eesmärke.
    Positiivne väljavaade avaneb ka CRM-turu globaalset arenguid jälgides. Rahvusvahelise turuanalüüsiettevõtte Aberdeen äsja avaldatud raport prognoosib CRM-turu iga-aastast kasvu kuni 2005. aastani ligikaudu 20 aastas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Keskpank võib tõsta intressi, aga enne paneb inflatsioonile käe ette jahtuv majandus
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Sisetarbimise lõpp, uksed sulgevad tööstused ja investeeringute lakkamine võivad panna inflatsioonile käe ette enne, kui keskpanga intressitõusud jõuavad seda mõjutamagi.
Jalgpalliajakirjanik: FIFA ja Aivar Pohlaku võim põhineb hirmul
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Poliitik vastutab valija ees, eraettevõtte omanik ja juhid vastutavad kliendi ees, jalgpalli juhtimises selline süsteem puudub, nii üleilmselt kui Eestis, kirjutab jalgpalliajakirjanik Andres Must.
Kanada esimese kuue kuu ülejäägiks kujunes 1,72 miljardit
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Rahandusministeerium teatas reedel, et Kanadas oli 2022/23. eelarveaasta esimese kuue kuu eelarve ülejääk 1,72 miljardit Kanada dollarit ehk 1,29 miljardit USA dollarit.
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Raadiohitid: lahti rullub krüptoplatvormi ja kinnisvaraarenduse olukord
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
Sel nädalal paelusid Äripäeva raadio kuulajaid enim eestimaise investeerimis- ja kauplemisplatvormi Change ja krüptomaailma ning kinnisvaraarenduste hetkeolukord ja tulevik.
No pressure, Harmet! Ukraina lasteaia ehitamise aeg hakkas jooksma
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Tänasest hakkab jooksma 170 päeva, mille jooksul peab Harmet ehitama moodullasteaia Ukrainasse Ovrutši linna.
Kohtutäituri riiuli peal ootab oma saatust salakaup
Kohtutäitur Risto Sepp ütles, et tema kabinetis ootab oma saatust 80sentimeetrise läbimõõduga merekilpkonna kilp, mis on tegelikkuses salakaup.
Kohtutäitur Risto Sepp ütles, et tema kabinetis ootab oma saatust 80sentimeetrise läbimõõduga merekilpkonna kilp, mis on tegelikkuses salakaup.

Olulisemad lood

Selveri Köögi peolauatoodete tellimine käib nüüd e-Selveri kaudu
Seni sai Selveri Köögi peolauatooteid tellida Selveri tütarettevõtte Kulinaaria e-poe kaudu, alates oktoobrist on aga kogu valik kättesaadav Selveri e-poest. E-Selveri juhataja Erki Koho ja äriarvestuse juht Kristjan Anderson räägivad, mida see muudatus kliendile kaasa toob ja millised uuendused lähiajal veelgi plaanis on.
Seni sai Selveri Köögi peolauatooteid tellida Selveri tütarettevõtte Kulinaaria e-poe kaudu, alates oktoobrist on aga kogu valik kättesaadav Selveri e-poest. E-Selveri juhataja Erki Koho ja äriarvestuse juht Kristjan Anderson räägivad, mida see muudatus kliendile kaasa toob ja millised uuendused lähiajal veelgi plaanis on.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.