Möödunud kolmapäeval saatis Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp peaminister Siim Kallasele kirja, milles palus Balti riikide valitsusjuhtide kohtumisel käsitleda muude küsimuste hulgas ka Leedu otsust käivitada kohustuslik liikluskindlustus teistele riikidele diskrimineerival viisil.
Diskrimineerivaks nimetas Kuldkepp võimaluse puudumist sõlmida kindlustus lühemaks perioodiks (üks kuni kaks päeva), minimaalne kindlustusperiood on 15 päeva.
Kuldkepi andmeil väljastatakse roheline kaart üldjuhul ainult oma riigis registreeritud sõidukitele. Rohelise kaardi Londoni büroo lubas 10 aastat tagasi Balti riikidel jt kokkuleppega mitteühinenud riikidel ajutiselt kasutada kokkuleppega ühinenud riikide kindlustusfirmade poliise. Leedu puhul on ajutine juba igavene, oli mees nördinud.
Ebaõiglaseks peab ta ka Leedu poolt rahvusvahelise kokkuleppe magusate viljade kasutamist oma sõidukite jaoks välismaal ja samal ajal oma riigis sama kokkuleppe alusel väljastatud kindlustuspoliiside mittetunnistamist.
Vastavalt riikidevahelistele kokkulepetele ja heale tavale peab teisi riike varakult informeerima seadusandlikest muudatustest, mis puudutavad välisriikide kodanikke ja ettevõtjaid. ERAA andmetel ei ole seda tehtud ja Eesti saatkonnal ei olnud võimalik saada Leedu kindlustusfirmadest kindlustustariife.
Ametlikku infot on Kuldkepi ütlust mööda jagatud ainult kindlustuspreemiate arvutamise koefitsientide kohta.
Autor: ÄP
Seotud lood
Maailmamajanduse jõujooned on kiiresti muutumas – seda tõestab BRICSi ja lääneriikide majanduste mahu pikajaaline võrdlus. Tektoonilised muutused globaalses majanduses toovad arvatavasti kaasa ka suured muutused geopoliitikas ja maailma finantskorras.