Kesko kontserni tegevust siinsel toidukaupade turul ohjava Kesko Eesti juht Maldar Mäesalu ütles, et Lidli kaubamärgi registreerimise protestimise põhiliseks põhjuseks on kaubamärkide suur sarnasus, mis Lidli märgi registreerimise korral tooks kaasa Eestis tarbija eksitamise ja Säästumarketi kaubamärgi maine ärakasutamise.
Veel eelmise aasta lõpuni Säästumarketi keti juhi kohal töötanud Mäesalu sõnul oli Säästumarketi kaubamärk Eestis üldtuntud enne Lidli kaubamärgi registreerimistaotlust. ?Kuna leidsime, et meid toetab ka kehtiv seadusandlus, siis otsustasimegi esitada protesti kaubamärgi ?LiDL? registreerimise kohta Eestis,? lisas ta, lükates taas kaubamärkide eksitavale sarnasusele viidates ümber ka oletuse, et protesti põhjuseks on Lidli plaanitav tulek just discounter-kaubanduse valdkonda, kus tegutseb ka Säästumarket. Säästumarketi protesti rahuldamine tähendaks, et Lidl ei tohi oma praeguse kaubamärgi all Eesti turul tegutseda.
Küsimust Säästumarketi ja Lidli kaubamärkide välise sarnasuse kohta selgitades, ütles Mäesalu, et Säästumarketi kaubamärgi autoriteks võib pidada kollektiivi, kellel tekkis 1990ndate aastate teisel poolel idee arendada Eestis välja discounter-tüüpi toidu- ja esmatarbekaupade jaekett, sest maailmas oli palju näiteid taolise kaubandusvormi edukusest. ?Kui palju lasti ennast välismaistest eeskujudest mõjutada, on täna väga raske öelda,? tõdes Mäesalu, kes oma sõnul nimetatud töögruppi ise toona ei kuulunud.
Lidli pressiesindaja teatel ettevõtte tegevuse kohta mingeid kommentaare ei anta ? see on Lidli ?filosoofia?. Ta lisas, et sama kehtib ka kaubamärgivaidluse kohta.
Patendibüroo Käosaar & Co ASi patendivolinik Aivo Arula ütles tekkinud kaubamärgi-konflikti kommenteerides, et Säästumarket omab teatud eeliseid, sest registreeris oma kaubamärgi varem. ?Lidl pole Eestis varem tuntud ning ei vaidlustanud omal ajal ka Säästumarketi kaubamärgi registreerimist. Tagantjärele jääb tunnistada, et teised on varasemad olnud,? märkis ta.
Mis puudutab võimalust, et üks märk on teise pealt maha tehtud, siis saab Arula sõnul Lidl põhimõtteliselt vaidlustada Säästumarketi registreeritud märgi viie aasta jooksul pärast selle registrisse kandmist ? tegemist on siiski teoreetilise variandiga. Samuti on raske tõestada, et Säästumarket oleks oma kaubamärgi teinud pahauskselt, lisas ta.
A-Selveri juht Urmo Vallner ütles kaubamärgikonfliktist kuuldes, et esimese paralleelina meenub talle kunagine juhtum Aeroflotiga, kui keegi Ameerika ärimees registreeris lennufirma kaubamärgi, valmistades sellega Aeroflotile hulga ebameeldivusi.
?Tegelikult näitavad Säästumarketi kontseptsioon ja kaubamärk ise, kust nad on kopeeritud,? vastas Vallner küsimusele kaubamärkide välise sarnasuse kohta. Ta lisas, et praegu on tõesti tekkinud olukord, kus Lidl on registreerinud oma kaubamärgi pärast Säästumarketit ja seetõttu on tekkinud tal siinsele turule tulles raskused.