• OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic−0,22%307,38
  • OMX Riga−0,48%871,29
  • OMX Tallinn0,28%2 052,28
  • OMX Vilnius−0,33%1 207,15
  • S&P 500−0,67%5 802,82
  • DOW 30−0,61%41 603,07
  • Nasdaq −1%18 737,21
  • FTSE 100−0,24%8 717,97
  • Nikkei 2250,47%37 160,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 29.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Säästumarket võitleb Saksa kaubandusketi Lidl vastu

Patendiameti patendiosakonna juhataja Elle Mardo sõnul vaidlustas Kesko kontserni poolt mullu ostetud Säästumarketi keti operaator Kinnisvaravalduse AS selle kuu alguses Lidli kaubamärgi registrikande. ?Nad leiavad, et see kaubamärk on sarnane või assotsieerub nende kaubamärgiga. Seetõttu võib tekkida mulje, et tegemist on ühe firma märkidega,? lisas ta.
Mardo ütles, et Lidli kaubamärk esitati patendiametile rahvusvaheliseks registreerimiseks alles selle aasta 8. veebruaril, Säästumarketi kaubamärgi registreerimistaotlus pärineb aga 3. juunist 1998.
Mardo sõnul Säästumarketi protesti arutava apellatsioonikomisjoni istungit enne sügist kindlasti ei tule. Hiljem, kui pooled komisjoni otsusega rahule ei jää, läheb asi edasi kohtu lahendada.
Kesko kontserni tegevust siinsel toidukaupade turul ohjava Kesko Eesti juht Maldar Mäesalu ütles, et Lidli kaubamärgi registreerimise protestimise põhiliseks põhjuseks on kaubamärkide suur sarnasus, mis Lidli märgi registreerimise korral tooks kaasa Eestis tarbija eksitamise ja Säästumarketi kaubamärgi maine ärakasutamise.
Veel eelmise aasta lõpuni Säästumarketi keti juhi kohal töötanud Mäesalu sõnul oli Säästumarketi kaubamärk Eestis üldtuntud enne Lidli kaubamärgi registreerimistaotlust. ?Kuna leidsime, et meid toetab ka kehtiv seadusandlus, siis otsustasimegi esitada protesti kaubamärgi ?LiDL? registreerimise kohta Eestis,? lisas ta, lükates taas kaubamärkide eksitavale sarnasusele viidates ümber ka oletuse, et protesti põhjuseks on Lidli plaanitav tulek just discounter-kaubanduse valdkonda, kus tegutseb ka Säästumarket. Säästumarketi protesti rahuldamine tähendaks, et Lidl ei tohi oma praeguse kaubamärgi all Eesti turul tegutseda.
Küsimust Säästumarketi ja Lidli kaubamärkide välise sarnasuse kohta selgitades, ütles Mäesalu, et Säästumarketi kaubamärgi autoriteks võib pidada kollektiivi, kellel tekkis 1990ndate aastate teisel poolel idee arendada Eestis välja discounter-tüüpi toidu- ja esmatarbekaupade jaekett, sest maailmas oli palju näiteid taolise kaubandusvormi edukusest. ?Kui palju lasti ennast välismaistest eeskujudest mõjutada, on täna väga raske öelda,? tõdes Mäesalu, kes oma sõnul nimetatud töögruppi ise toona ei kuulunud.
Lidli pressiesindaja teatel ettevõtte tegevuse kohta mingeid kommentaare ei anta ? see on Lidli ?filosoofia?. Ta lisas, et sama kehtib ka kaubamärgivaidluse kohta.
Patendibüroo Käosaar & Co ASi patendivolinik Aivo Arula ütles tekkinud kaubamärgi-konflikti kommenteerides, et Säästumarket omab teatud eeliseid, sest registreeris oma kaubamärgi varem. ?Lidl pole Eestis varem tuntud ning ei vaidlustanud omal ajal ka Säästumarketi kaubamärgi registreerimist. Tagantjärele jääb tunnistada, et teised on varasemad olnud,? märkis ta.
Mis puudutab võimalust, et üks märk on teise pealt maha tehtud, siis saab Arula sõnul Lidl põhimõtteliselt vaidlustada Säästumarketi registreeritud märgi viie aasta jooksul pärast selle registrisse kandmist ? tegemist on siiski teoreetilise variandiga. Samuti on raske tõestada, et Säästumarket oleks oma kaubamärgi teinud pahauskselt, lisas ta.
A-Selveri juht Urmo Vallner ütles kaubamärgikonfliktist kuuldes, et esimese paralleelina meenub talle kunagine juhtum Aeroflotiga, kui keegi Ameerika ärimees registreeris lennufirma kaubamärgi, valmistades sellega Aeroflotile hulga ebameeldivusi.
?Tegelikult näitavad Säästumarketi kontseptsioon ja kaubamärk ise, kust nad on kopeeritud,? vastas Vallner küsimusele kaubamärkide välise sarnasuse kohta. Ta lisas, et praegu on tõesti tekkinud olukord, kus Lidl on registreerinud oma kaubamärgi pärast Säästumarketit ja seetõttu on tekkinud tal siinsele turule tulles raskused.
Lidl kuulub Saksa kaubanduskontserni Schwarz-Gruppe, mille 2000. aasta käive ulatus 260 miljardi kroonini. Lidl nimetab end koduleheküljel maailma TOP 20 hulka kuuluvaks jaekaubandusfirmaks, kel on Euroopas üle 4000 filiaali, 50 logistikakeskust, 430 miljonit kundet ja 45 000 töötajat. Laienemisest Eesti turule teatas Lidl tänavu märtsis, mil asus ajalekuulutuse kaudu otsima poeketile juhtivtöötajaid.
Discounter-valdkonnas alustas Schwarz-Gruppe 1973. aastal, alates 1978. aastast on Lidl kiirelt laienenud.
Säästumarketi keti käive Kesko grupi koosseisus alates eelmise aasta maikuust ulatus 673 miljoni kroonini, keti aastakäive ületas eeldatavalt miljardi krooni piiri. Kesko kontserni mullune käive oli 97,2 miljardit krooni. Tänavuseks aastaks on Maldar Mäesalu varasemas usutluses Säästumarketile prognoosinud kaks miljardit krooni käivet.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele