Kiire kasv, mis Nasdaqi 1999. a ja 2000. a alguses nii kõrgele tõstis, toetus usule, et tehnoloogiline hüpe andmetöötlus- ja andmesidetehnoloogiates on loonud suure hulga võitja-võtab-kõik turge, mille peamiseks tunnusjooneks on suurenevad kasumid.
Infotoote ? arvutiprogrammi, online-meelelahutuse või infoallika ? saab toota ühel korral ja seejärel väga väikese või olematu lisakuluga potentsiaalselt piiramatu hulga tarbijateni levitada. Mida suurem on turg, seda suurem on kulutuste tasuvus.
Mastaapselt toodetud infotooted on ka tarbijatele väärtuslikumad. Suurima turuosaga versioon muutub standardiks, seda on kõige lihtsam kasutada, sellele on kõige lihtsam tuge leida ja see töötab kõige paremini teiste toodetega.
Nõusolekuturunduses, mis domineeris tootjate mastaabisäästu ja tarbijate mitmekülgsussäästu üle, sai firma, mis turu jagamisel oli esimene, peaaegu ületamatu eelise. Kui selle konkurendid ei võtnud tarvitusele erakordseid ja erakordselt kulukaid abinõusid (nagu Microsoft võttis oma internetibrauserite tururivaali Netscape?i suhtes, proovides õnne oma Internet Exploreriga ja seejärel seda tasuta jagades), lõikab esimene firma, mis domineeriva turu rajab, suurt kasumit niikaua, kuni see tööstusharu kestab.
Kuid see ei IT-revolutsiooni ainuke või isegi peamine tagajärg. Tõenäoliselt on uuendused arvuti- ja infotehnoloogiates konkurentsisõbralikud, kuna need elimineerivad vastuolud, mis minevikus andsid peaaegu igale tootjale pisut monopoolset võimu.
Minevikus võisite te võrdlevaid oste teha üksnes kauplusest kauplusesse käies. Praegu võite te kasutata www-d, et teha otsinguid, mis avaldavad iga tootja hinnad ja omadused. Firmad peavad silmapilk kohanema või hävivad protsessis.
Nõnda suurendab, mitte ei vähenda nõusolekumajandus konkurentsi enamikul turgudest. Konkurentsieelised, mis baseeruvad varasemale reputatsioonile, margitruudusele või reklaami mõjule, haihtuvad. Selle tagajärjel langeb tasuvus ja konkurents muutub kiiremaks, suuremaks, läbivamaks ja peaaegu täiuslikuks.
Tarbijad võidavad ja aktsiaomanikud kaotavad. Neid tooteid, mida suudetakse konkurentsivõimeliselt tarnida, tarnitakse väga madalate marginaalidega. Tehnoloogia tulevik on helge; firmade kasumimarginaalide tulevik, v.a need vähesed, kes on tegelikult võimelised kasutama mastaabisääste hiiglasuurte kulude tasuvuse loomiseks, on hämar.