Hiljuti valminud ning eile Tallinna linnavalitsuses tutvustatud pealinna ühistranspordistrateegia ja investeeringuteprogramm 2002?2010 näeb ette ühistranspordi konkurentsivõime suurendamise. Avalikkusele esitletud strateegiavariant taotleb ühistranspordi turuosa püsimist Tallinnas praegusel vähemalt 30protsendilisel tasemel.
Abilinnapea Toivo Ninnas ütles ühistranspordi olukorda kirjeldades, et kõigi ühistranspordiliikide kasutus on 1990?2000 kokku vähenenud ligi 60 protsenti ning turuosa on langenud 77 protsendilt 31 protsendile. Enim on kasutajaid kaotanud bussid. Samal ajal on autosõitude arv Tallinnas kasvanud kolm korda.
Uuringu kohaselt on Tallinna ühistranspordi suurimateks probleemideks viimased kümme aastat pea muutumatuna püsinud põhistruktuur ning alafinantseerimine, mis on takistanud selle saamist alternatiiviks autotranspordile.
?Kui me midagi ei tee, siis tekib linnas rohkem autoprobleeme,? tõdes Ninnas, viidates autode arvu suurenemisega kaasnevatele muredele, nagu mürataseme, õhusaastatuse, ummikute ja liiklusõnnetuste arvu kasvamine ning raskemated parkimisvõimalused. ?Ühistransport ei sure välja, ta jääb endiselt alles, aga ta vananeb,? lisas abilinnapea.
Arengukava koostajate hinnangul tagaks soovitud tulemuse 1,9 miljardi kroonine investeering järgneva kaheksa aasta jooksul Tallinna ühistranspordi arendamiseks. See eeldab ühistranspordi eelarve osakaalu kasvu linna eelarves 10 protsendilt 14-le.
Ühistranspordi kulude osakaalu eelarves otsustab volikogu.
Arengukava kohaselt säilivad Tallinnas kõik ühistranspordiliigid, integreeritakse Tallinna ja Harjumaa liinivõrk ja ühtlustatakse piletisüsteem, pannakse kogu bussi- ja trolliteenus aastaks 2008 avalikule pakkumisele.