• OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5001,02%5 903,8
  • DOW 30−0,37%42 251,38
  • Nasdaq 1,86%19 056,88
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,32
  • OMX Baltic0,21%302,67
  • OMX Riga−0,29%868,62
  • OMX Tallinn0,25%1 991,72
  • OMX Vilnius0,16%1 207,41
  • S&P 5001,02%5 903,8
  • DOW 30−0,37%42 251,38
  • Nasdaq 1,86%19 056,88
  • FTSE 100−0,02%8 602,92
  • Nikkei 2251,43%38 183,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,32
  • 11.09.02, 10:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Logistikajuhid: Tartu maantee ja Järvevana tee ristmikku ähvardab liikluskaos

Eesti Logistikaühingu juhid väidavad avalikus pöördumises, et Tallinna üht olulisimat liiklussõlme ähvardab kaos.
'Uue ostukeskuse rajamine halvab täielikult Tartu mnt ? Järvevana tee ? Suur-Sõjamäe tee ? Peterburi tee liiklussõlme läbilaskevõime,' öeldakse pöördumises. 'Juba praegu töötab liiklussõlm ülekoormusega.'
Logistikajuhtide hinnangul pole Tallinna Linnavalitsusel potentsiaalse kaose vältimiseks pakkuda ühtegi mõistlikku lahendust, samas on pidevates suurummikutes liiklussõlm suureks ohuks lennujaama edasisele arengule nii reisijateveo kui ka kaubaveo käibe suurenemise seisukohalt ning raskustesse satuks ka maaliinide bussijaam, kellel tekib raskusi sõidugraafikutest kinnipidamisega.
Suure kaubanduskeskuse rajamist Tallinnas Tartu mnt ja Suur-Sõjamäe tee ristumiskohal endise bussiettevõtte maa-alal alustatakse käesoleva aasta oktoobris.
Ostukeskuse pindala saab olema 50 000 m2. Selle ette rajatakse parkla, mis on suuruselt võrreldav Roccal-Mare kaubanduskeskuse parklaga. Kuna uus ostukeskus hakkab paiknema kesklinna lähedal, Sikupilli kaubanduskeskuse ja suure liiklussõlme vahetus läheduses, prognoositakse sellele ka vastavat külastajate arvu.
Sõidukite loendamine Tartu mnt ? Järvevana tee ja Suur-Sõjamäe ristmikul on näidanud, et 90 sekundit kestva täistsükli jooksul läbib ristmikku keskpäeval kõikidest suundadest kokku 100 ? 150 sõidukit.
Võttes aluseks praegu Roccal-Mare ostukeskusesse saabuvate ja sealt väljuvate sõidukite arvu õhtusel külastuse tippajal (kokku ca 30 autot minutis), läbib ristmikku edaspidi täiendavalt ligikaudu neljandiku võrra rohkem liiklusvahendeid ehk ristmiku liikluskoormus tõuseb neljandiku võrra. See aga tähendab, et ristmikele suubuvatel teedel tekivad teatud kellaaegadel ülipikad järjekorrad, millesse sattumine tähendab sõiduvahendi juhile vähemalt 10-20 minutilist ootamist enne ristmikule pääsemist.
'Eesti Logistikaühingu juhatuse liikmed on veendunud, et enne ostukeskuse rajamist oleks vaja ehitada ümber kogu liiklussõlm, et suurendada märgatavalt selle läbilaskevõimet,' öeldakse avalduses, millele on alla kirjutanud Maersk Logistics AS juhataja Illimar Paul jr, AS Schenker/Eesti Kaubaliinid koordinaator Tõnis Hintsov, AS Schenker logistikadirektor Ain Tulvi ja Elcoteq Tallinn AS logistikajuht Lauri Varandi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele