Iga kuu suletakse varguse või kaotsimineku tõttu ubmes paarkümmend Ühispanga väljastatud 37 000 krediitkaardist.
Ühispanga avalike suhete juht Evelin Pull ütles, et Ühispanga väljastatud krediitkaartidest suletakse varguse-kaotamise tõttu iga kuu ligi 20 kaarti. 31. augusti seisuga oli Ühispank klientidele väljastanud kokku 36 997 krediitkaarti.
Ehkki krediitkaardi võimaliku väärkasutamise tõkestamiseks kasutavad rahvusvahelised kaardiorganisatsioonid ja pangad vastavaid turvaelemente ja välja on töötatud protseduurid kahtlaste tehingute tuvastamiseks, läheb olukord turvalisemaks alles peale kiipkaardi kasutuselevõttu.
?Oluline roll pettuste õigeaegsel avastamisel on loomulikult kaupmeestel,? selgitas Pull vajadust kaarti ja selle esitanud isikut samamoodi kontrollida kui ennetada kauba eest tasumist valerahas.
Pull mainis, et varastatud pangakaarte üritatakse varem või hiljem kusagil kasutada. Kõige sagedamini püütakse nendega pangaautomaadist sularaha välja võtta. ?Sellepärast rõhutame alati, et PIN koodi ei tohi mitte mingil juhul kaardile ja sellega seotud esemetele kirjutada.?
Enamik inimesi hoiab kaarti rahakoti vahel. Kui rahakotis olev sularaha läheb varguse ohvriks sattudes jäädavalt kaduma, siis pangakaardil olevat raha peab omanik üritama kaitsta kaardi kiire blokeerimisega.
?Samas on esinenud ka juhtumeid, kus kaardivaldaja leiab kaardi hiljem üles ja soovib seda uuesti aktiveerida,? rääkis Pull. Seda saab teha vaid pangakontoris, sest isik vajab uut tuvastamist.
Kui klient lõpetab krediitkaardilepingu, peab ta kasutatud kaardi pangale tagastama, misjärel see hävitatakse. Kui kaart on suletud ehk leping lõpetatud, siis seda enam uuesti ametlikult kasutusele võtta ei saa.
<#Loe suletud kaardi elluärkamisest=http://www.aripaev.ee/2233/uud_uudidx_223308.html>
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini