• OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,79
  • OMX Baltic0,58%308,82
  • OMX Riga−0,07%869,76
  • OMX Tallinn0,68%2 049,63
  • OMX Vilnius−0,04%1 213,1
  • S&P 5000,09%5 963,6
  • DOW 300,32%42 792,07
  • Nasdaq 0,02%19 215,46
  • FTSE 1000,17%8 699,31
  • Nikkei 225−0,68%37 498,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,79
  • 30.09.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Informeeritud ühiskond annab rohkem võimalusi

Eesti väiksusest tulenevalt sõltub meie ettevõtlus vast rohkem kui mujal ühiskonnas tulenevatest muutustest. Eesti on olnud tõeline muutuste labor. Seepärast julgengi väita, et vene vanasõna ?raha on, mõistust polegi vaja? meil ei kehti. Oleme end maailmale teadvustanud kui positiivselt muutuv innovatiivne väikeriik, kes käbedate tiigrihüpetega infoühiskonda liigub. Suuresõnalisusest hoolimata on sellel väitel vägagi tõsine side ettevõtete argieluga.
Oleme uurinud oma firmas töötajate rahulolu. Uuringute lähtekoht oli, et kindlustusmaaklerifirma edu sõltub otseselt sellest, kuivõrd maakleri esindajaks olemine mahub müügiinimeste identiteeti. Ehk kuivõrd meie inimesed on InBro Kindlustusvõrgu privatiseerinud. Päris lihtsalt öeldes, kuivõrd omaks inimesed firmat peavad. Müügitöös sõltub väga palju just sellest faktorist. Millest aga sõltub ettevõtte lähedus-kaugus?
Meie firma kogemustest võin väita, et konkurentsivõimelise palga kõrval on ääretult tähtis, kuivõrd informeeritud on meie töötajad. Rahulolu tööga, sissetulekuga, kollektiiviga sõltub meie kogemuste järgi suuresti sellest, kuivõrd palju arvavad inimesed ettevõttest teadvat. Selle otseseks mõõdupuuks on aktiivne huvi ja töötajapoolne informatsiooni otsimine. Ettevõtte kommunikatsioonistrateegia võtmesõna on dialoog.
Usun, et meie firma kogemuse võiksime ühiskonnale laiendada. Inimeste valmisolek koostööks ja usaldus kaupade ning institutsioonide vastu sõltub sellest, kuivõrd informatsiooni valdaja, seega iseenesest juba jõulisemal positsioonil olija, tahab seda informatsiooni jagada nendega, kellelt ootab koostööd.
Tahtmisele lisaks peab muidugi oskama ka sõnumit nii levitada, et need, kellele see määratud, seda ka kuulata tahaksid.
Toon näite meie firma argielust. Olles uurinud, milline on tegelik olukord, muutsime kogu kommunikatsioonistrateegia. Ennekõike on meie sõnumid üles ehitatud meie oma inimeste ootustele.
Kui sõnumi koostaja teab, millist informatsiooni oodatakse, on suurem tõenäosus, et see sõnum ka kuulajateni jõuab. Olen üsna kindel, et inimene märkab just seda, mis talle oluline tundub. Nii pole mul firmajuhina mingit mõtet üles ehitada keerukaid konstruktsioone strateegilistest arengutest, kui töötaja tahab lihtsalt teada, mida uuendus talle head toob.
Kohustusliku kogumispensioni (teine sammas) käivitumine tõi meile palju tööd. Olime selle nimel ka kõvasti vaeva näinud. Kasuks tulid ka meie pikaajalised kogemused pensioni kolmanda samba nõustamisel.
Otsustasime positiivsele kogemusele lisada midagi uut ja efektiivset. Meie inimesed ei tahtnud käbedamaid liiklusvahendeid ega kobedamaid telefone. Kulutasime väga palju aega kommunikatsioonikoolituseks. Alguses proovisime ise aru saada, kes me oleme ja mis on meie missioon. Seejärel tegime endale selgeks, miks peaks keegi tahtma just meie abi kohustusliku kogumispensioni lepingute sõlmimisel.
Oluline oli õppida maailma vaatama oma potentsiaalsete klientide seisukohast ? mis just neid huvitab. Mitmed uuringud on näidanud, et eestlane muretseb ennekõike turvalisuse pärast.
Kulutasime palju aega mõistmaks, mis on turvalisus meie endi ja meie klientide jaoks. Selle ettevalmistusperioodi lõpul tundsid meie inimesed, et nad on oluline osa ettevõttest ja eksperdid kliendi kindlustusprobleemide lahendamisel. Ettevõtte juhina olin muidugi rahul, et olime juurde saanud kümneid saadikuid, kes tunnevad end meie pere liikmetena.
Ainuke viis klienti õnnelikuna hoida on hoida oma müügiinimesed õnnelikena ning eluga rahulolevatena. Olen päris kindel, et täna sõltub see rahulolu väga palju sisekommunikatsioonist ? palju firma juhtkond tahab või oskab sisekommunikatsiooni dialoogina hoida.
Meie saime väga konkreetse kinnituse oma tegutsemise otstarbekusele ? meie inimeste kaudu sõlmiti esimesel kohustusliku kogumispensioni liitumisetapil 8,18 kogu turu lepingute mahust. Kõlab enesekiitusena? Tegelikult on jutu mõte väga lihtne: Eesti liigub kahtluseta meedia- ehk infoühiskonda. Meie, ettevõtjad, oleme harjunud rohkem bilanssi kui poeesiat lugema. See, mis toimub meie ettevõtete seinte taga ja vahel, on väga palju sõnadega seotud. Ja inimestega.
Mida kiiremini kommunikatsioonioskused omandame, seda rohkem leiame endale toetajaid nii kaastööliste, klientide kui ka seaduseloojate seas. Mida tasakaalustatum kommunikatsioon, seda suurem usaldus. Usaldus on see, mis paneb klienti ostuotsustust tegema.
Autor: Tõnu Nael

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele