• OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2250,42%37 660,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • OMX Baltic−0,08%302,85
  • OMX Riga0,05%869,91
  • OMX Tallinn−0,29%1 989,15
  • OMX Vilnius0,16%1 197,64
  • S&P 500−0,07%5 659,91
  • DOW 30−0,29%41 249,38
  • Nasdaq 0,00%17 928,92
  • FTSE 1000,27%8 554,8
  • Nikkei 2250,42%37 660,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,8
  • 09.10.02, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fordi aktsia kukkus 9% võlakirjade pärast

Fordi ja investeerimispangad kaugenevad teineteisest, kirjutab The Wall Street Journal.
Fordi võlakirjad olid kukkunud firma väljavaadete pärast mõnda aega. Eile langus jätkus. Isegi Fordi juhatuse liikmete jutt firma ümberpööramisest ja juhatuse esimehe Bill Ford Juniori positiivsed kommentaarid pole suutnud aktsiat säästa languse eest aastakümne madalamale tasemele.
Fordi 10aastane võlakirja, mille lunastustähtaeg on 2011. aastal, kaubeldi eile 88 sendiga dollar. Sellise hinna juures on Fordi võlakirja tootlus umbes 9,25% võrreldes sama kestvusega valitsuse võlakirja 3,6% tootlusega.
Mure kasvust annab tunnistust see, et mõned maaklerid noteerivad Fordi võlakirjade hindu dollarites ja sentides, nagu seda tehakse rämpsvõlakirjadega. Investeerimisklassi võlakirju noteeritakse tavaliselt tootlusega.
Fordi aktsia <GR#US.F> kukkus eile New Yorgi börsil 8,82% 7,75 dollarile.
Ford on suurim USA võlakirjade väljalaskja, kelle võlakirju on turul enam kui 61 miljardit dollarit.
'Turul on selgelt näha situatsioon, kus inimesed vaatavad autotootjaid sarnaselt sidefirmadega aasta alguses. Sidetööstusel oli analoogne situatsioon ? palju võlgu ja tootmise ülevõimsused,' ütles Banc One Capital Markets krediidianalüütik Brian Beargie.
Oktoobris tegi Fordi tarbijakrediteerimise üksus Ford Motor Credit ringsõitu firma tutvustamiseks investoritele, kinnitades, et 2001. aasta üksuse probleemid on seljataha jäänud. Kuid see ei peatanud müügisurvet.
'Turureaktsioon ei peegelda meie äri fundamentaalnäitajaid,' ütles Fordi pressiesindaja David Reuter. 'Meie äri fundamentaalnäitajad on tugevad. Ford Credit?i võimendus on madalam ja neil on piisavalt rahastamisallikaid.'
Ta lisas, et keskmine Fordi autotööstuse üksuse võlakirjade kestvus on 28 aastat. Vaid 1 miljard lõppeb enne 2006. aastat. Ford Creditil on sel aastal lõppemas suured summad võlakirju, kuid nagu pank, refinantseerib rahastusfirma sissevõetavaid laene ühtlustades neid väljastatavate kliendilaenude tingimuste ja tähtaegadega.
Mõnede tööstusharu analüütikute hinnangul on praegune müük liiale läinud. Fordil on Standard poorsilt BBB+ krediidireitng, mis on negatiivse vaatluse all, mis tähendab, et kui firma kasumlikkusele pöördumise programm tulemusi ei kanna, alandatakse firma reitingut.
General Motors Corp <GR#US.GM>, kellel on läinud natuke paremini, on samuti näinud oma võlakirjatootluse spreadi kasvu valitsusvõlakirjade suhtes. GM aktsia kukkus eile 6,35% 33,60 dollarile. Firma 10aastane võlakiri kauples 4,45 kuni 4,65 protsenti üle valitsuse võlakirja.
Autotoojatel on kallim pakkuda kundedele 0% finantseerimist, samal ajal kui nad ise peavad maksma üha kallimat hinda raha sisse laenates.
Fordi aktsia kukkumine võimendus eile, kuna Credit Suisse First Bostoni analüütik Wendy Needham alandas Fordi hinnasihi 20 dollarilt 10 dollarile.
Kuu alguses alandas UBS Warburg firma aktsia hinnasihi 9,50 dollarilt 7 dollarile.
Enamus autotööstusjuhte ootavad tuleval aastal USA automüügi kukkumist 17 mln sõidukilt 16,5 mln sõidukile. See on jätkuvalt tervislik nõudlus. Kuid Morgan Stanley autoaktsiate analüütik Stephen Girsky viitab, et Detroiti suur kolmik lisab ikka suuremat tootmisvõimsust niigi ületeenindatud turul. Kuigi tarbijate olukord raskeneb, ei paista tööstusharus mingit kiirust vähendamaks tootmisvõimsusi.
Vaatamata muredele, oli Fordil 24,9 miljardit dollarit raha teise kvartali lõpu seisuga. See ületab oluliselt firma turuväärtust börsil, milleks on umbes 10 miljardit dollarit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele