Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika kvartalikahjumit põhjustasid ühekordsed kulud ja allahindlused
Baltika kolmandas kvartali 3,86 mln kroonise kahjumi põhjuseks olid suured ühekordsed kulud ja senisest pikem allahindlusperiood.
Baltika teatas Tallinna börsile, et seoses uue kaubamärgi Monton turuletulekuga langesid kõik märgi lantseerimiskulud ja poodide ümberkujundamiskulud kolmandasse kvartalisse. Nimetatud kulud kokku olid viiel turul 8,3 mln krooni. Kuna tegemist on ühekordse iseloomuga kuludega, siis mõjutasid nad vaid kvartali tulemust.
Ilma ühekordsete kuludeta oleks Baltika teeninud kolmandas kvartalis 4,44 mln krooni kasumit.
Selle aasta 9 kuuga teenis Baltika Grupp kasumit 5,72 mln krooni.
Lisaks ühekordsetele kuludele mõjutas Baltika kasumit ettevõtte sõnul ka senisest pikem suvine allahindlusperiood, mis oli seotud hooajalõpu varude vähendamisega.
Madalama marginaalidega müügi mõju kasumile oli juhtkonna hinnangul umbes 2,5 mln krooni.
Oluliselt on võrreldes aasta varasemaga kasvanud ka intressikulud. Seoses Baltika Grupi strateegia realiseerimiseks vajalike investeeringute finantseerimiseks on 2002. aastal suurenenud laenukoormus. Intressikulud on kasvanud 9 kuuga võrreldes aasta varasemaga kasvanud 2,68 mln krooni ja moodustasid kokku 6,45 mln krooni.