Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüük kukkus USAs 27%, Jaapani tootjad võitsid USA omadelt turgu
Automüük kukkus USAs oktoobrikuus 27% võrreldes aastataguse rekordtasemega, kirjutab Wall Street Journal.
Kukkumine näitas autotootjate suurt sõltuvust klientidele tehtud suurtest soodustustest.
Vaatamata massiivsetele nullintressiga laenupakkumistele ja muudele soodustustele kaotas Detroidi kolmik (General Motors <GR#US.GM>, Ford <GR#US.F> ja DaimlerChrysler <GR#US.DCX>) turuosa Jaapani suurele kolmikule (Toyota <GR#US.TM>, Honda <GR#US.HMC> ja Nissan <GR#US.NSANY>), kes haarasid täiendavalt 3,4% USA autoturust. Autoturu tipust haarasid endale turuosa Euroopa luksusautode tootjad.
Oktoobris müüdi USAs 1 303 214 sõidukit. General Motorsi müük kukkus 32% 386 614 sõidukile. Fordi müük kukkus 35% 271 167 sõidukile. DaimlerChrysleri Chrysleri üksuse müük kukkus 31%.
Kui nõudlus ei kasva, on kokkukuivaval turul autotootjate juhtide eest raske valik ? kas pakkuda veel suuremaid soodustusi või sulgeda tehaseid. Autodiilerid, kes on mures majanduse väljavaadete pärast piiravad laovarude kasvu.
Toyota müük kukkus 21%, kuid nende turuosa kasvas aastataguselt 9,5 protsendilt 10,4 protsendile. Honda müük langes 5,8%, turuosa kasvas 6,1 protsendilt 7,9 protsendile. Nissani müük kukkus 13%, kuid turuosa kasvas 3,7 protsendilt 4,4 protsendile.