Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
E-keskkonnas kvaliteedisüsteemi osatähtsus kasvab
Tänapäeva ettevõtetes võib informatsiooni haldusega seoses välja tuua kolm tüüpilisemat valukohta:
järjest suurenevat infohulka paigutavad erinevad inimesed erineval kujul erinevatesse kohtadesse;vajaliku info leidmine on problemaatiline, kuid samas kriitilise tähtsusega;adekvaatne info ei jõua vajalike inimesteni.
Nendele probleemidele on võimalik abi saada digitaalse infohaldussüsteemi kasutusele võtmisega, jälgides seejuures rangelt kõikide protseduuride täpset ja igapäevast täitmist. Ühe tehnilise lahendusena on ettevõtetele kättesaadav Microsofti SharePoint Portali server, mille puhul võime rääkida täiesti uuest lähenemisest tänapäevasele digitaalsele info haldamisele.
Infohaldussüsteemil on kolm põhifunktsiooni:
elektrooniline dokumendihaldus kui organisatsiooni digitaalne mälu;portaalilahendus kui organisatsiooni virtuaalne ajaleht;võimas otsingukeskus.
Lisaks on infohaldussüsteemi oluline osa tarkvara, mis võimaldab digitaliseerida ISO standarditega reguleeritud tööprotseduurid ning samas mugavalt temaatilisel infoportaalil kajastada näiteks kogu kvaliteedisüsteemi dokumentatsiooni.
Kui organisatsiooni dokumendihaldus selle tavapärases mõistes ehitatakse üles kas funktsiooni- või struktuuripõhisena, siis kvaliteedijuhtimise infoportaalil tekitatakse virtuaalne vaade kvaliteedisüsteemi dokumentidele, kasutades selleks linke ühtsesse dokumendibaasi, mitte dokumentide dubleerimist.
Sisuliselt ehitab ettevõte sellise lahenduse abil endale ise infovärava, kus info liigub kiiremini ning just nendeni, kes seda vajavad. Kokkuvõttes annab nüüdisaegne infohalduslahendus võimaluse kasutada meile vajalikku infot just siis, kui me seda vajame, mitte siis, kui seda levitatakse.
Digitaalse infohaldussüsteemi rakendamiseks kogu funktsionaalsuses ei piisa ainult tehniliste eelduste loomisest, vaid vajalik on ettevõttes kirjeldada ka dokumentide automaatsed läbivaatusprotsessid ? töötada välja vastavad protseduurid ja sätestada need. Suureks abivahendiks vajaliku info jõudmisel just selle vajajani on automaatsed teavitusmehhanismid. Näiteks SharePoint Portali serveri esiportaalil kajastub just see info, millised dokumendid ootavad kasutaja kooskõlastust või millised dokumendid on kasutaja poolt kooskõlastamiseks saadetud, või hoopis info dokumentide kohta, mis just kasutaja enda arvutis on muudatuste tegemiseks lukustatud.
Toodud ISO näite puhul on kõik need protsessid paberkaustikutesse ülestähendatult ettevõttes kirjeldatud. Kui paberkaustast suudetakse oma töö reguleerimisel üle minna digitaalsele dokumendihaldusele, kasvab ilmselgelt nii töö kiirus kui ka efektiivsus. Infohaldus on aga nagu ettevõtte vereringe ? selle sujuvusest sõltub iga firma elujõud ja tulevik.
Autor: Ulvi Jõgioja