• OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,15%6 269,08
  • DOW 300,1%44 415,81
  • Nasdaq 0,33%20 654,36
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,1
  • OMX Baltic0,47%300,39
  • OMX Riga−0,03%888,78
  • OMX Tallinn0,34%2 065,56
  • OMX Vilnius0,31%1 207,37
  • S&P 5000,15%6 269,08
  • DOW 300,1%44 415,81
  • Nasdaq 0,33%20 654,36
  • FTSE 1000,64%8 998,06
  • Nikkei 225−0,28%39 459,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,1
  • 19.05.03, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Töötaja initsiatiiv on firma läbilöögi eeldus

Või kui Suured Isad isegi mõistavad, et altpoolt tulevaid ideid peaks koguma, siis liigagi sageli tehakse seda vaid moe pärast. Ja arvatakse, et mis sealt mullaligidalt ikka edumeelset tulla saab. Raamat tõestab aga värvikalt vastupidist.
Guy Browning on lihtsate näidetega tabanud naelapea pihta: raha ja kasum tulevad ikka ja alati klientidelt, ning kes võiks osata soovitada parimat firmastrateegiat kui need, kes igapäevaselt klientide silmade läbi on ettevõtte protsesse ja tulemusi sunnitud jälgima. Olgu need siis klienditeenindajad, müüjad vms.
Isiklikult jäid mulle aga kõlama ka muud toredad õpetussõnad, mida autor mõõdukalt teksti vahele on pookinud. Näiteks mõte, et Suurtele Isadele paistavad kõik uued ideed esmapilgul vaid uute kuludena ning seetõttu elavad paljud rohujuurelt lähtunud ideed ka väga lühikest elu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine mõte, mis peaks samuti Eesti konteksti hästi passima ning ehk ka juhtides pisukest järelmõtlemist põhjustama, kõlab raamatuautori kirjapanduna: inimesed peavad uskuma, et kui neil on idee või kui nad näitavad initsiatiivi üles, siis juhtkond tervitab, julgustab ja toetab nende tegevust. Ka minu tagasihoidlik elukogemus langeb kokku autori omaga. Kogemus ütleb, et pigem on meie ümber palju võimekaid ja arenguvõimelisi inimesi, kuid nende kuulamine, juhtimine ja motiveerimine teevad kogu vahe sellesse, kas me juhime initsiatiivitut ja võimetut inimkarja või töökat ja tulemustele orienteeritud meeskonda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 2 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele