Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokaubamajade teke Eestis vähetõenäoline

    Autotootjad võivad riigiti valida ainuõigusliku (eksklusiivse) turustamise, mille puhul igale tootja poolt heakskiidetud edasimüüjale kinnistatakse müügiterritoorium ja tal on vabadus müüa autod edasi ettevõtetele, kes ei ole tootja poolt kehtestatud võrgustiku liikmed (näiteks kaubamajad). Samuti võivad nad valida selektiivse turustamise, mille puhul valitakse edasimüüjad samuti teatud kriteeriumite kogumi alusel, kuid neile ei kinnistata müügiterritooriumi ning neil ei ole lubatud tarnida sõidukeid edasimüümiseks teistele ettevõtetele. Teisisõnu: nad peavad müüma lõpptarbijale. Ühes turupiirkonnas ei tohi neid süsteeme kombineerida.
    Kõik meil müüdavate automarkide (v.a Suzuki) tootjad on valinud Eestis viimase variandi. Nad on välja töötanud põhjalikud kvalitatiivsed kriteeriumid, millele siinsed müügisalongid peavad vastama. Nende täitmine diileri poolt on aluseks müügilepingu jätkamisele või uute lepingute sõlmimisele. Kuigi ühes salongis võib müüa eri marki autosid, määratlevad tingimused igale neist minimaalse ekspositsioonipinna, atribuutika, kujunduse, personali väljaõppe jne. Eri marki sõidukite ekspositsioonipinnad peavad olema selgelt eristatavad ja täita tuleb kõikide müüdavate automarkide tootjate poolt esitatud nõudmisi. Nõutavad investeeringud uutel tulijatel ühe automargi turustamisloa saamiseks ulatuvad nii või teisiti vähemalt summadeni, mis on teinud praegu tegutsevad margiesindajad. Seega pole tõenäoline, et meie väiksust arvestades on majanduslikult mõttekas välja ehitada hiiglaslikku autokaubamaja, kus oleks võimalik kõiki neid nõudmisi täita. Valikulise turustussüsteemi rakendudes avaneb Eesti turg ka volitatud diileritele teistest ELi riikidest, kuid kuni 30. septembrini 2005 ei tohi nad siin autosalonge avada.
    Seega seni, kui end autokaubamajana reklaamiv Premium Motors ei ole suutnud sõlmida tootjaga ülalkirjeldatud lepinguid, võivad nad kaubelda üksnes kasutatud autodega, mida nad ka põhiosas teevad. Margireklaam, eksponeerimine ja uute autode müük on aga vastuolus Eestis kehtiva grupierandi määrusega, olles seega ebaseaduslik. Kuna nad ei saa kasutada ametlikke tarnekanaleid, ei saa olla kindel nende autode vastavuses meie turunõuetele ja pole tagatud garantiikohustus.
    Autor: Jaak Uudla
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Mart Parind: Brexit tähendab Brexitit. Kõigile. Ka juriidiliselt Prantsusmaal elav britt jäi mõlemas riigis valimisõiguseta
Mõnikord on vaja, et õiguslikult ilmne kinnitataks üle ka kohtus. Just nii juhtus 9. juunil, kui Euroopa Kohus pidi nentima, et pärast Brexitit ei laiene Euroopa Liidu kodanike õigused enam Ühendkuningriigi kodanikele, ole sa kes tahes, kirjutab Advokaadibüroo NOVE nõunik ja Euroopa õiguse valdkonna juht Mart Parind.
Mõnikord on vaja, et õiguslikult ilmne kinnitataks üle ka kohtus. Just nii juhtus 9. juunil, kui Euroopa Kohus pidi nentima, et pärast Brexitit ei laiene Euroopa Liidu kodanike õigused enam Ühendkuningriigi kodanikele, ole sa kes tahes, kirjutab Advokaadibüroo NOVE nõunik ja Euroopa õiguse valdkonna juht Mart Parind.
Aktsiabörsi tõus on pöördunud uuesti languseks
Eelmise nädala ralli aktsiaturul on pöördunud uuesti languseks ning eile miinuses lõpetanud USA aktsiaturg vedas kaasa ka Aasia börsid.
Eelmise nädala ralli aktsiaturul on pöördunud uuesti languseks ning eile miinuses lõpetanud USA aktsiaturg vedas kaasa ka Aasia börsid.
Sõõrumaa meelitas enda juurde ühe Wise'i finantsjuhi
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Prokuratuur sõdib Ekspressi ajakirjanike trahvimise nimel riigikohtuni välja
Markantne kaasus, kus prokuratuur on veendunud, et ajakirjanikud peaksid kohtumenetlusest tehtavate lugude jaoks võimudelt loa saama, saab nüüd lõpplahenduse riigikohtus.
Markantne kaasus, kus prokuratuur on veendunud, et ajakirjanikud peaksid kohtumenetlusest tehtavate lugude jaoks võimudelt loa saama, saab nüüd lõpplahenduse riigikohtus.
Äsja valminud mereplaneering vaidlustati kohtus
Meres kõiki toiminguid kas keelav või lubav pühakiri ehk mereala planeering, mis sai pikalt kestnud koostamise ajal kõvasti kriitikat, vaidlustati kohtus.
Meres kõiki toiminguid kas keelav või lubav pühakiri ehk mereala planeering, mis sai pikalt kestnud koostamise ajal kõvasti kriitikat, vaidlustati kohtus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.