Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autokaubamajade teke Eestis vähetõenäoline

    Autotootjad võivad riigiti valida ainuõigusliku (eksklusiivse) turustamise, mille puhul igale tootja poolt heakskiidetud edasimüüjale kinnistatakse müügiterritoorium ja tal on vabadus müüa autod edasi ettevõtetele, kes ei ole tootja poolt kehtestatud võrgustiku liikmed (näiteks kaubamajad). Samuti võivad nad valida selektiivse turustamise, mille puhul valitakse edasimüüjad samuti teatud kriteeriumite kogumi alusel, kuid neile ei kinnistata müügiterritooriumi ning neil ei ole lubatud tarnida sõidukeid edasimüümiseks teistele ettevõtetele. Teisisõnu: nad peavad müüma lõpptarbijale. Ühes turupiirkonnas ei tohi neid süsteeme kombineerida.
    Kõik meil müüdavate automarkide (v.a Suzuki) tootjad on valinud Eestis viimase variandi. Nad on välja töötanud põhjalikud kvalitatiivsed kriteeriumid, millele siinsed müügisalongid peavad vastama. Nende täitmine diileri poolt on aluseks müügilepingu jätkamisele või uute lepingute sõlmimisele. Kuigi ühes salongis võib müüa eri marki autosid, määratlevad tingimused igale neist minimaalse ekspositsioonipinna, atribuutika, kujunduse, personali väljaõppe jne. Eri marki sõidukite ekspositsioonipinnad peavad olema selgelt eristatavad ja täita tuleb kõikide müüdavate automarkide tootjate poolt esitatud nõudmisi. Nõutavad investeeringud uutel tulijatel ühe automargi turustamisloa saamiseks ulatuvad nii või teisiti vähemalt summadeni, mis on teinud praegu tegutsevad margiesindajad. Seega pole tõenäoline, et meie väiksust arvestades on majanduslikult mõttekas välja ehitada hiiglaslikku autokaubamaja, kus oleks võimalik kõiki neid nõudmisi täita. Valikulise turustussüsteemi rakendudes avaneb Eesti turg ka volitatud diileritele teistest ELi riikidest, kuid kuni 30. septembrini 2005 ei tohi nad siin autosalonge avada.
    Seega seni, kui end autokaubamajana reklaamiv Premium Motors ei ole suutnud sõlmida tootjaga ülalkirjeldatud lepinguid, võivad nad kaubelda üksnes kasutatud autodega, mida nad ka põhiosas teevad. Margireklaam, eksponeerimine ja uute autode müük on aga vastuolus Eestis kehtiva grupierandi määrusega, olles seega ebaseaduslik. Kuna nad ei saa kasutada ametlikke tarnekanaleid, ei saa olla kindel nende autode vastavuses meie turunõuetele ja pole tagatud garantiikohustus.
    Autor: Jaak Uudla
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
CityCasino jääb naabermajas asuva spordiklubi tõttu kesklinna kasiinost ilma
Coca-Cola Plazaga maja jagaval Bally’s Casinol jääb tegevus katki, sest kõrvalasuvas Postimajas asub My Fitnessi spordiklubi.
Coca-Cola Plazaga maja jagaval Bally’s Casinol jääb tegevus katki, sest kõrvalasuvas Postimajas asub My Fitnessi spordiklubi.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.