• OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic−0,3%300,38
  • OMX Riga−0,1%892,62
  • OMX Tallinn−0,36%2 073,69
  • OMX Vilnius0,48%1 205,41
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,32%8 802,98
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 10.12.03, 12:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahandusministeerium: tax-free kadumine ei vähenda mereturistide arvu

Maksuvaba kaubanduse kadumine ei vähenda mereturistide arvu, kuna liitumisel ELga võivad turistid kaasa võtta senisest rohkem alkoholi ja tubakatooteid.
Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium palus Rahandusministeeriumilt hinnangut, kas tax-free kaubanduse kadumine laevadelt on piisavaks põhjuseks meie reisilaevandusele riigiabi maksmiseks. Rahandusministeeriumi hinnangul ei vähenda laevadelt maksuvaba kaubanduse kadumine mereturistide arvu, kuna Eesti liitumisel Euroopa Liiduga võivad turistid kaasa võtta senisest oluliselt suurema koguse alkoholi ja tubakatooteid. Võrrelduna näiteks Soome ja Rootsiga jääb alkoholi ja tubakatoodete hinnatase ka peale liitumist EL-ga Eestis oluliselt soodsamaks.
Minister Meelis Atoneni sõnul on enne lõpliku otsuse langetamist, kas Eesti reisilaevandusele maksta riigiabi või mitte, vajalik teha veel lisaarvutusi. ?Majandusanalüüsi koostamisel peame lähenema teemale palju laiemalt ning arvestama ka naaberriikide üldist maksutaset ja tööjõukulude võrdlust. Need arvutused peavad näitama, kas meie laevafirmad on naabermaadega võrreldes viletsamas olukorras. Vastavalt sellele tulemusele otsustame ka riigiabi andmise. Loodan, et spetsialistid Rahandusministeeriumist jõuavad analüüsiga valmis lähinädalatel,? ütles Atonen.
Eesti liitumisel Euroopa Liiduga järgmise aasta 1. maist hakkavad meil kehtima EL reeglid, millega on täpselt sätestatud riigiabi andmise kord. Liidu õigusaktid lubavad riigiabi anda Euroopa reederitele, et luua võrdsed tingimused kolmandate riikide laevafirmadega konkureerimiseks. Riigiabi võib seisneda näiteks laevafirmale maksusoodustuste andmises või koolitustoetuse maksmisel. Otsuse riigiabi lubamise kohta langetab liikmesriigi ettepaneku alusel Euroopa Komisjon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele