• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 10.12.03, 12:48

Rahandusministeerium: tax-free kadumine ei vähenda mereturistide arvu

Maksuvaba kaubanduse kadumine ei vähenda mereturistide arvu, kuna liitumisel ELga võivad turistid kaasa võtta senisest rohkem alkoholi ja tubakatooteid.
Majandus ja Kommunikatsiooniministeerium palus Rahandusministeeriumilt hinnangut, kas tax-free kaubanduse kadumine laevadelt on piisavaks põhjuseks meie reisilaevandusele riigiabi maksmiseks. Rahandusministeeriumi hinnangul ei vähenda laevadelt maksuvaba kaubanduse kadumine mereturistide arvu, kuna Eesti liitumisel Euroopa Liiduga võivad turistid kaasa võtta senisest oluliselt suurema koguse alkoholi ja tubakatooteid. Võrrelduna näiteks Soome ja Rootsiga jääb alkoholi ja tubakatoodete hinnatase ka peale liitumist EL-ga Eestis oluliselt soodsamaks.
Minister Meelis Atoneni sõnul on enne lõpliku otsuse langetamist, kas Eesti reisilaevandusele maksta riigiabi või mitte, vajalik teha veel lisaarvutusi. ?Majandusanalüüsi koostamisel peame lähenema teemale palju laiemalt ning arvestama ka naaberriikide üldist maksutaset ja tööjõukulude võrdlust. Need arvutused peavad näitama, kas meie laevafirmad on naabermaadega võrreldes viletsamas olukorras. Vastavalt sellele tulemusele otsustame ka riigiabi andmise. Loodan, et spetsialistid Rahandusministeeriumist jõuavad analüüsiga valmis lähinädalatel,? ütles Atonen.
Eesti liitumisel Euroopa Liiduga järgmise aasta 1. maist hakkavad meil kehtima EL reeglid, millega on täpselt sätestatud riigiabi andmise kord. Liidu õigusaktid lubavad riigiabi anda Euroopa reederitele, et luua võrdsed tingimused kolmandate riikide laevafirmadega konkureerimiseks. Riigiabi võib seisneda näiteks laevafirmale maksusoodustuste andmises või koolitustoetuse maksmisel. Otsuse riigiabi lubamise kohta langetab liikmesriigi ettepaneku alusel Euroopa Komisjon.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele