Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Asbest tekitab käitlemisel pöördumatuid tervisekahjustusi

    Asbesti võib suurema tõenäosusega leida ehitistes, mis on ehitatud enne 1981. aastat, torude ja katelde ümber olevates isolatsioonimaterjalides, autode piduri- ja hõõrdekatetes. Nagu toodud valikust selgesti näha, esineb asbesti paljudes levinud ehitusmaterjalides. Neid on 1990ndatel aastael sissetoodud ka Eesti ehitusmaterjalide kauplustesse.
    Asbest on levinud materjal ehituses, eriti isoleerimistöödel, seda leidub ohtralt elektrijaamades, klaasi- ja metallitööstuses ja enim ehitusmaterjalitööstuses.
    ?Kuni asbesti ei puututa, ei ole see ohtlik,? ütleb tööinspektsiooni avalike suhete nõunik Tõnu Vare. ?Katusel ei juhtu asbesti sisaldava eterniitplaadiga midagi, alles selle käitlemisel hakkavad ohtlikud osakesed liiklema. Asbestikiud on imepeenikesed ja märkamatud. Kolmanda korruse kõrguselt kukuvad need kolm päeva alla,? ütleb Vare.
    Enne ehitise lammutamist on ehitajal vaja välja selgitada, kas materjalid võivad sisaldada asbesti. Tuleb kindlaks teha nii asbesti tüüp, kogus kui tolmuvus. Ohtlikud asbestijäätmed ladestatakse ohtlike jäätmete prügilasse. AS Cleanaway turundus- ja müügijuhi Allan Pohlaku sõnul tuleb eraisikul ehitusjäätmete konteinerit tellides firmat juba ette teavitada ohtlikest jäätmetest, mitte peita neid koorma alla. Nõude eirajatele saab esitada kahjunõude.
    Suuremate lammutustööde käigus tekkivate jäätmete käitlemiseks tuleb igal juhul tellida eraldi ehitus-lammutusjäätmete konteiner. ?Kindlasti tuleb vastava teenuse pakkujat informeerida võimalikust asbesti sisaldavate jäätmete ohust ning konsulteerida sellel teemal,? ütleb AS EcoPro tegevdirektor Tõnis Meriste. ?Asbesti sisaldavad lammutusjäätmed tuleks pakkida eraldi hermeetiliselt kottidesse, vältimaks tolmu levikut. Kindlasti parandab olukorda ka lammutatavate objektide eelnev ning võimalusel ka tööde käigus niisutamine, mis vähendab tolmu eraldumist,? lisab Meriste. Asbestiga kokku puutudes peab inimene kandma isikukaitsevahendeid, korraga võib töötada järjest 4 tundi, puhkepause peaks tegema iga kahe tunni järel.
    Demontaaži puhul tuleb asbest pakendada hermeetiliselt. Et tolmu tekkimist vältida, tuleb kasutada imureid ja materjali pidevalt niisutada. Asbestitöid tegev firma peab loa saamiseks kohalikku tööinspektsiooni 7 kalendripäeva ette teavitama. Tuleb informeerida, millise tootega on tegemist, millised on kogused ja samuti kes töid hakkavad tegema. Kui töö ettevõtjatel on puudulik ettevalmistus, ebapiisavad kaitsevahendid või seadmed, võib tööinspektsioon loa andmisest keelduda. Ohtlikud jäätmed, nende seas asbest, ladestatakse Eestis Vaivara matmispaigas.
    Asbestiks nimetatakse silikaatmineraale, mida on kaevandatud Kanadas, Lõuna-Aafrikas, endises Nõukogude Liidus ning mida senini kaevandatakse Brasiilias. See on maagiline mineraal, mille kõikidele tööstuslikult vajalikele headele omadustele ei ole senini leitud võrdväärset ohutumat asendajat.
    Asbest on vastupidav keemilisele töötlusele ja kuumusele, ei aurustu ega lahustu vees, on keskkonnas väga stabiilne. Samas on asbest ilmselt kõige parem isolatsioonimaterjal, mida teatakse.
    Sellest tulenevalt on asbest väga laialdase kasutusalaga, sisaldudes enam kui 3000 tootes. Asbesti sisaldus tootes võib varieeruda 1?100%ni.
    Ohtlike jäätmete vastuvõtt ohtlike jäätmete kogumiskeskuses maksab koos nõuetekohase pakendamise, markeerimise ning lõppladestuspaika transpordi ja sellega seotud kulutustega 2500 krooni, millele lisandub 5% käibemaksu.
    Kohalikud omavalitsused võtavad elanikkonnalt ohtlikke jäätmeid vastu tasuta ning vastavad kulutused omavalitsuse lepingulisele partnerile ohtlike jäätmete käitlemise osas kaetakse kohaliku omavalitsuse rahalistest vahenditest. Tallinnas on sellised tasuta punktid eraisikutele avatud Statoili ja Neste tanklates.
    Allikas: EcoPro
    Autor: Ingrid Leiner
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
USA aktsiaile tähtis nädal algas börsiindeksite tõusuga
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
USA peamised indeksid alustasid rohelise värviga nädalat, mil keskpank Föderaalreserv otsustab, kas langetada Wall Streeti kergenduseks baasintressimäära või mitte.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.