Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus Golf ? jätkuvalt hea, kuid samas tagasihoidlik
Volkswagen Golf pole asjata olnud aastaid eurooplaste mmikauto. Oma heade sõiduomaduste ja stiilse väljanägemise poolest on ta vallutanud autoostjate südameid juba enam kui veerand sajandit. Sestap olid ka ootused uue Golf V suhtes kõrged. Ehk isegi ülemäära, sest paraku jõudsid enne uue Golfi turulejõudmist vana kõrvale piisav valik trendikaid konkurente: Peugeot 307, Renault Megane II, Toyota Corolla jt, mis sundisid nii mõnegi varasema Golfi omaniku ?usku? vahetama. Lisaks tõi uue Golfi üheaegne turulejõudmine Mazda3ga teravalt esile tema tagasihoidliku interjööri ning potentsiaalsete Golfi ostjate meeled ajaks veelgi ärevamaks Opel, kes uue Golfi esitlusel tema kõrvale uue Astra tõi. Olgugi, et auto ise alles pool aastat hiljem müügile jõuab.
Eestis on uus Golf igatahes üsna hästi müüma hakanud ja juba aasta esimese kuuga jätnud selja taha nii Peugeot 307, Nissan Almera, Honda Civicu kui mõnegi teise siinse turuhiti. Sest tegelikkuses pole asi kaugeltki nii hull kui esmapilgul tundub. Uue Golfi sisemus jätab tõesti pisut soovida aga seevastu sõiduomadustelt on ta võrreldav Audi A3ga, mille baashind vaat et saja tuhande jagu kõrgem. Tehnika, mootorid, põhi ja kõik muu on neil ju samad ja erinevus peaasjalikult viimistlusmaterjalide hinnas seisnebki. Kes vajab autot sõitmiseks, sellel ei tohiks Golfi vastu midagi olla.
Esimesed uuenenud Golfid saabusid Eestissse möödunud aasta lõpus, kuid õige müük sai hoo sisse alles hiljuti. Seetõttu oli varem müüki alustanud Mazda3-l teatav eelis, samas on viimane märksa väiksemale seltskonnale kättesaadav. Sisulist hinnavahet neil kahel küll ei ole, kui mootorivalikut ja varustustaset arvestada. Paraku on Mazda3 oma rikkaliku baasvarustusega kättesaadav vaid neile, kes võivad endale lubada ligi 230 000 krooni suurust väljaminekut, Golfi baashinda reklaamitakse aga juba alates 189 900 kroonist (kolmeukseline ja 1,4-liitrise mootoriga mudel).
Et saada baasautost paremat ettekujutust, valis Äripäev proovisõiduks just baasmootoriga mudeli. Ja tulemus oli üle ootuste positiivne. 75 hj ei tee temast küll mingit ?lennukit?, kuid igapäevaseks töölkäimiseks on autot enam kui küll. Kütusekulu osutus vaat et isegi madalamaks kui oleks eeldanud. Keskmiselt jäi see 7 liitri kanti 100 km kohta, ehkki enamus sõidust toimus linnatänavatel, kus tehniliste andmete alusel peaks kuluma üle 9 liitri. Maanteel möödasõite tehes pidi küll juba eemalt hoogu võtma aga seegi rohkem harjumise asi. Kui disaini mitte arvestada, on juhi töökeskkond ja sõiduomadused siiski ?Golfilikult? nauditavad: vedrustus ja veermik väärivad üksnes kiidusõnu, istme-rooli-pedaalide omavaheline kaugus timmitav just vastavalt juhi kehalistele iseärasustele, käigukang töötab konkreetselt ja täpselt ning rool on just paraja jäikusega.