• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,99
  • 08.03.04, 15:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Otsingumootorid on leidnud rahaaugu

Otsingumootorite reklaamtulud on näidanud viimasel ajal kiiret tõusu, kirjutab uudisteagentuur Investor`s Business Daily.
Käibe tõusmise taga on populaarseks muutunud ?pay-per-click? reklaamid, mis hüppavad peale otsingumootori kasutamist otsingutulemusena lahti. Reklaamijad maksavad iga korra eest kui internetikasutaja nende otsingutulemuse peal klikib. Lisaks maksavad reklaamijad selle eest, et nende reklaam võimalikult hea koha peal avaldatakse. Enamus selliseid reklaame näidatakse tavaliselt sponsorlingina otsingumootori ülaosas.
Möödunud aastal kasvas paljude otsingumootorite nagu Jeeves, FindWhat.com, Google ja Yahoo käive ja kasum just tänu sellistele pay-per-click reklaamidele.
Möödunud nädala lõpus teatas otsingufirma Ask Jeeves, et ostab ära pay-per-click reklaamide pealt head tulu teeniva Interactive Search Holdings ja vähemalt kahekordistab sellega oma käibe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

420 miljoni dollari (5,3 mld krooni) suurune ost peaks tõstma Ask Jeeves 2004. aasta käibe 235 mln dollarini. Möödunud aastal ulatas Jeeves käive veel kõigest 107,3 mln dollarini. Ask Jeeves aktsia tõusis möödunud nädala neljapäeval uudise peale 40%, tasemeni 29,02 dollarit.
?Pay-per-click otsingutulemused on virtuaalseks imeravimiks kogu otsingumootorite ärile,? arvab First Albany Corp analüütik Youssef Squali.
?Otsingumootorid on suutelised reklaamijatele tõestama, et sellised reklaamid toovad neile kasu. Need on internetireklaami peamiseks edasiviivaks jõuks,? lisas ta.
Turu-uuringu firma Jupiter Research hindab, et USAs kasvab Pay-per-click reklaamide käive 2001. aasta 600 mln dollarilt 2008. aastaks 4,3 mld dollarini.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele