• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 11.03.04, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Raudteeamet tahab USA vedurite kasutamist siinsel raudteel piirata

Raudteeamet ei luba suure ohu tõttu kasutada USA vedureid mitmel rekonstrueerimata raudteelõigul, mis võib Eesti Raudtee hinnangul anda tagasilöögi.
Raudteeamet saatis esmaspäeval Eesti Raudteele ettekirjutuse, milles nõutakse kohe USA vedurite kiiruste piiramist ning mõningatel raudteelõikudel isegi nendega liiklemise lõpetamist. Sõidukeeld puudutab eelkõige R43-tüüpi rööbastega raudteelõike, näiteks Paldiski-suunalist raudteed, kus ei tohiks 35-tonnise teljekoormusega rongid ekspertide hinnangul liikuda, kirjutab Postimees.
«On kõrgendatud oht liiklusele ? mingil hetkel võib juhtuda suur õnnetus ehk rööpad võivad ootamatult puruneda ning rongid rööbastelt maha sõita,» põhjendas raudteeameti peadirektor Oleg Epner. «Eesti Raudtee peab teatud raudteelõikudel kasutama teist tüüpi vedureid või asendama rööpad sobivamate vastu.»
Raudteeamet tugines oma otsuses ülevenemaalise teadusuuringute instituudi, Rail Science Inc ning TTÜ materjalitehnika instituudi uuringutele ja katsetustele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Ettekirjutuse kohene täitmine halvaks täielikult rongiliikluse nimetatud suundadel, tekitades tõsist kahju kogu piirkonnas tegutsevatele ettevõtetele,» ütles Eesti Raudtee tegevdirektori asetäitja Riivo Sinijärv.
Eesti Raudtee avalike suhete spetsialisti Priit Koffi sõnul on ettevõte kõik Vene tüüpi vedurid maha müünud ning 74 USA veduri kõrval on ettevõttel vaid manöövervedurid, mistõttu on raudteefirmal keeruline ettekirjutust kohe täita.
«Kokkuleppe kohaselt võivad siiski USA vedurid jätkata ajutiselt R43 rööbastel liikumist minimaalsetel kiirustel ning me esitame raudteeametile konkreetse plaani, millal vahetatakse kõik R43 rööpad välja,» märkis Koff.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele