• OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • OMX Baltic−0,09%301,88
  • OMX Riga0,18%894,54
  • OMX Tallinn−0,11%2 067,26
  • OMX Vilnius0,25%1 200,5
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,21%8 742,47
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,7
  • 21.04.04, 08:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Prantslased soovitavad trammi Lasnamäele viia

Tallinna ühistransporti uuriv Prantsuse firma Systra soovitab luua rohkem linnaosasid ühendavaid liine ning pikendada trammiliine elamurajoonide suunas.
Prantsuse ekspertide hinnangul on ühistranspordi ülesehitus liiga kesklinnakeskne ning ei ühenda piisavalt erinevaid linnaosasid. Rohkem on vaja sõlmpunkte, kus reisijad saaksid mugavalt ühel liinilt teisele ümber istuda, kirjutas Eesti Päevaleht.
Systra andis linnavalitsusele aru pool aastat kestnud töö esimesest etapist, mille käigus uuriti transpordivoogusid ja elanike arvamusi ühistranspordi kohta.
6000 inimese seas korraldatud küsitluse esialgsed tulemused näitavad, et ühissõidukeid kasutab 41 protsenti elanikest. Peamiselt liigutakse kesklinna või kesklinnast välja, Lasnamäelt ja kesklääne piirkonnast. Teiseks liigutakse palju linna läbivatel suundadel, näiteks Põhja-Tallinna ja Nõmme vahel. Transpordivõrk on Tallinnas üles ehitatud nii, et enamik liine lõpeb kesklinnas, seega peavad paljud seal ümber istuma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Abilinnapea Toomas Vitsuti sõnul esimese etapi tulemused tema jaoks suuri üllatusi ei pakkunud. Mõni hea tähelepanek oli Vitsuti sõnul uuringus siiski. ?Ühest küljest märgiti, et linn on päris hästi transpordivõrguga kaetud, teisalt aga, et väljaarendamist vajavad ümberistumiskohad ühest transpordivahendist teise,? tõi abilinnapea välja. Systra leiab oma järeldustes, et kehv juurdepääs ühissõidukitele, eriti trammidele-trollidele mõjub ühistranspordi imagole halvasti.
Järeldustes leiab firma, et Tallinn peaks ühendama eri transpordiliike, pikendama trammiliine suure asustustihedusega elamurajoonide suunas ning mõned bussiliinid ümber korraldama, nii et need pigem läbiksid linna, mitte ei lõpeks kesklinnas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele