• OMX Baltic0,14%300,35
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,24%1 196,88
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,03%8 771,96
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • OMX Baltic0,14%300,35
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,24%1 196,88
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,03%8 771,96
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,09
  • 05.05.04, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik plaanib praamihanke reegleid lihtsustada

Valitsuskoalitsiooni erakonnad plaanivad vabastada Tallinna Sadama kohustusest osta saartega ühenduse pidamiseks vajalikud praamid riigihankekonkursiga.
Eile teatas Tallinna Sadam, et Heltermaa-Rohuküla ja Virtsu-Kuivastu liinidele praamide prahtimiseks korraldatud konkursil osaleb kaks firmat. Kuigi sadam ei olnud nõus osalejate nimesid nimetama, kinnitas oma osalemist praamiliinide praegune operaator Saaremaa Laevakompanii (SLK). SLK nõukogu liikme Aivar Jõgi sõnul on laevafirma huvitatud koostööst Tallinna Sadamaga ning pakub neile praame koos meeskonnaga, kirjutab Postimees.
«Konkurss näitas, et turul on väga tõsine huvi praamide müügi vastu,» kommenteeris Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov.
Seda, et poliitilistes ringkondades arvestatakse praamihanke ebaõnnestumisega, kinnitab Riigikogu Reformierakonna, Res Publica ja Rahvaliidu fraktsioonide algatatud riigihangete seaduse muutmise eelnõu, milles kavandatakse vee- ja raudteetransporditeenuste ostmise riigihanke kohustusest vabastamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Nimetatud teenused on spetsiifilise iseloomuga, mistõttu nende tellimine kõiki riigihangete seaduses sätestatud protseduure järgides on äärmiselt raskendatud ning võimalike pakkujate ringi piiratuse tõttu majanduslikult põhjendamatu,» põhjendavad fraktsioonid seletuskirjas seaduse muutmise vajadust.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Mart Opmani sõnul võiks eelnõu komisjoni ette jõuda järgmisel nädalal.
Asjatundjate hinnangul läheb Tallinna Sadamal laevade leidmisega väga kiireks, sest praegune leping SLKga kehtib oktoobrini ning viie kuu jooksul on keeruline vajaliku jääklassi, süvise ja meeskonnaga sõidukorras praame leida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele