Valitsuskoalitsiooni erakonnad plaanivad vabastada Tallinna Sadama kohustusest osta saartega ühenduse pidamiseks vajalikud praamid riigihankekonkursiga.
Eile teatas Tallinna Sadam, et Heltermaa-Rohuküla ja Virtsu-Kuivastu liinidele praamide prahtimiseks korraldatud konkursil osaleb kaks firmat. Kuigi sadam ei olnud nõus osalejate nimesid nimetama, kinnitas oma osalemist praamiliinide praegune operaator Saaremaa Laevakompanii (SLK). SLK nõukogu liikme Aivar Jõgi sõnul on laevafirma huvitatud koostööst Tallinna Sadamaga ning pakub neile praame koos meeskonnaga, kirjutab Postimees.
«Konkurss näitas, et turul on väga tõsine huvi praamide müügi vastu,» kommenteeris Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov.
Seda, et poliitilistes ringkondades arvestatakse praamihanke ebaõnnestumisega, kinnitab Riigikogu Reformierakonna, Res Publica ja Rahvaliidu fraktsioonide algatatud riigihangete seaduse muutmise eelnõu, milles kavandatakse vee- ja raudteetransporditeenuste ostmise riigihanke kohustusest vabastamist.
Artikkel jätkub pärast reklaami
«Nimetatud teenused on spetsiifilise iseloomuga, mistõttu nende tellimine kõiki riigihangete seaduses sätestatud protseduure järgides on äärmiselt raskendatud ning võimalike pakkujate ringi piiratuse tõttu majanduslikult põhjendamatu,» põhjendavad fraktsioonid seletuskirjas seaduse muutmise vajadust.
Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Mart Opmani sõnul võiks eelnõu komisjoni ette jõuda järgmisel nädalal.
Asjatundjate hinnangul läheb Tallinna Sadamal laevade leidmisega väga kiireks, sest praegune leping SLKga kehtib oktoobrini ning viie kuu jooksul on keeruline vajaliku jääklassi, süvise ja meeskonnaga sõidukorras praame leida.